♡ Thank you, next
Expecto Patronum :: RPG :: Hogwarts :: Hogwarts Castle :: Classrooms
Pagina 1 van 1• Deel
♡ Thank you, next
Geconcentreerd, met haar tong uit haar mond en bijna met het zweet op haar voorhoofd, liet ze een paar druppels van het roze goedje in haar ketel glijden. De substantie in haar ketel veranderde van geelbruin naar goudkleurig. Goed, dat was de bedoeling. Lauren keek weer in haar Toverdrankenboek. Dit was een verdomd moeilijk recept. Lauren had het eerder die dag in haar boek ontdekt en het leek haar interessant om te maken. Nadat al haar lessen van die dag over waren, en ze lekker had gegeten in The Great Hall, had ze zich teruggetrokken in de Dungeons, waar het Potionslokaal van professor Winter was. Lauren had eigenlijk geen idee of dit wel mocht, maar het was geen geheim dat ze volgend jaar voor een N.E.W.T. wilde gaan in Potions. Ze had het professor Winter naar haar O.W.L. examen duidelijk verteld: zou de professor het haar kwalijk nemen als ze nog wat extra ging oefenen in de avonduren? Goed, terug naar het recept. Haar vinger gleed langs de regels. “Kneus vijf keveroogjes” las Lauren hardop voor en keek door haar ingrediënten. Ze vond een potje met keverogen, haalde er vijf uit en begon ze te kneuzen met haar mes. Vervolgens deed ze het bij haar brouwsel. Maar in plaats van de gouden gloed die het mengsel moest gaan vertonen, begon het te bruisen. Verbaasd keek Lauren op en keek ze naar haar recept. Hoe kon dit nou? Ze had alle stappen toch gevolgd. Normaal gesproken was ze super goed in Potions, hoe kon dit nou gebeuren? “Shit!” vloekte Lauren en zette het vuur onder haar toverdrank uit. Ze keek in de ketel: gouden drab, in plaats van een goud doorzichtig drankje. Mislukt. “Verdomme…” zuchtte ze en liet haar ellenbogen op de tafel steunen, terwijl ze haar gezicht in haar handen begroef. Waarom moest dit juist nu gebeuren?
Re: ♡ Thank you, next
Alison Winter
Potions professor
Re: ♡ Thank you, next
Een zucht ontsnapte uit haar mond toen ze de deur van het lokaal hoorde open gaan. Het was al erg genoeg om voor zichzelf af te gaan, maar als ze nu ook nog eens af moest gaan met iemand erbij, vond ze dat al helemaal verschrikkelijk. Eventjes bleef Lauren precies zo zitten als dat ze had gezeten. Misschien als ze gewoon geen reactie gaf, ging diegene vanzelf weg? Tenzij het natuurlijk professor Winter was, wat best wel logisch was, aangezien het haar eigen lokaal was. “[i]Miss Carter, mag ik vragen wat u hier doet?[/b]” hoorde ze de stem van de professor door het stille klaslokaal. Natuurlijk, ze had het kunnen verwachten. Lauren slikte eventjes en keek toen op, zag de jonge docente op haar bureau zitten. Verlegen keek ze eventjes naar haar ketel, gevuld met de gore prut die haar toverdrank voor moest stellen. Nerveus peuterde ze even aan haar vingers, maar vond toen het lef om de professor terug aan te kijken. “Ik weet niet of u het nog weet” begon Lauren zachtjes “Maar vorig jaar met de O.W.L. examens heb ik tegen u gezegd dat ik graag voor een N.E.W.T. wil gaan volgend jaar. Dus ik had na het eten niets te doen en wilde dus wat extra gaan oefenen…maar het is niet helemaal gelukt.” Beschaamd keek ze weer naar haar toverdrank en roerde afwezig wat er door heen. Het was echt een drama geworden.