care of magical creatures || year 5, 6, 7 || open
Pagina 1 van 2• Deel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
care of magical creatures || year 5, 6, 7 || open
care of magical creatures
Het had haar lang geduurd, maar eindelijk kon ze lesgeven met een groter wezen in plaats van een bowtruckle of een niffler. Een grote grijns stond sinds de avond daarvoor op haar lippen en deze dan waarschijnlijk ook zou waarschijnlijk niet snel verdwijnen. Ze had een brief naar alle afdelingshoofden gestuurd om ze te melden dat ze alle leerlingen in jaar vijf, zes en zeven om elf uur 's ochtends in haar lokaal verwachtten. Wie niet aanwezig was of zijn best deed in de les mocht voor de flobberwormen zorgen en ze wist hoe saai dat was. Later zou ze misschien ook de jaren drie en vier uitnodigen voor wat ze op de planning had staan, maar vandaag waren de oudere leerlingen aan de beurt en de andere twee jaren zouden misschien bezig kunnen met hippogriffs, maar daar moest ze nog eens naar kijken. Bijna huppelend bewoog ze door de gangen waardoor ze vreemde blikken kreeg van leerlingen, maar het was niks ongebruikelijks meer op hogwarts om de jonge professor blij door de gangen te zien wandelen.
Met snelle passen liep ze naar haar theorie lokaal waar ze eigenlijk altijd begonnen toen ze doorhad dat ze wat later was en sloeg de deur achter haar dicht om de aandacht van iedereen te krijgen. "Goedemorgen klas," ze probeerde haar gezicht terug in de plooi te trekken, maar doordat ze zoveel zin had in deze les ( vooral de praktijk ) ging dat gewoonweg niet bij de jonge professor. "Allemaal zitten dan kunnen we beginnen," Persephone haalde haar wand uit haar haren en met een snelle, korte draai van haar pols begon het krijtje in de lucht te zweven, wachtend op wat er op her bord geschreven moest worden. "Wat kunnen jullie mij vertellen over de verschillen tussen een winged horse en een unicorn? Boeken dicht. Ik wil dat jullie dit uit jullie hoofd doen, foute antwoorden zijn ook antwoorden." Zei ze en haar bruine ogen schoten door het lokaal om te zien of iemand zijn hand al opstak terwijl ze naar haar bureau liep om haar tas daar neer te leggen. "En ik wil niet alleen het uiterlijk horen, dat weten we allemaal wel" snoerde ze hun snel de mond voordat ze konden zeggen dat de ene wel vleugels had en de andere niet. Ze wilde eigenlijk het theorie deel zo snel mogelijk achter de rug hebben, maar dat ging natuurlijk niet. De leerlingen moesten voor hun O.W.L.'s of N.E.W.T.'s slagen en dat lukte helaas niet alleen met de praktijk onderdelen. Nogmaals gleden haar donkerbruine ogen door het lokaal en keek weer rond. "Ik wil ook dat alles wat gezegd wordt door een ander wordt opgeschreven, goed of fout zodat jullie dit kunnen leren." Persephone liep naar de voorkant van haar bureau zodat ze hierop kon zitten en liet het krijtje met een andere beweging met haar wand weer zakken. Als ze toch aantekeningen zouden moeten maken konden ze beter opletten in plaats van overschrijven van her bord waar nu alleen in het groot 'Winged Horse & Unicorn' onderstreept stond. Geduldig tikte ze met haar wijsvinger op het hout en kreeg eindelijk de grijns van haar gezicht.
Note ::
!Deze les is voor jaar 5, 6 en 7!
Dit topic staat nu hier omdat ze later naar deze locatie gaan, maar ik wou het in 1 topicje, onthoud dus dat ze nog in het kasteel zijn en dat er eerst wat theorie les wordt gegeven over dat waar ze later mee temaken krijgen. Ook zal niet iedereen meteen een antwoord weten op haar vraag mocht ze deze stellen dus houd dit in je achterhoofd.
Laatst aangepast door Persephone Ichor op do feb 14 2019, 14:28; in totaal 2 keer bewerkt
Persephone Ichor
Care of Magical Creatures Professor
icon + karakterkaart :
IC :
126
Name :
celyn
Re: care of magical creatures || year 5, 6, 7 || open
Rose had eigenlijk wel zin in deze les; vooral vanwege de professor. Een goede professor maakte een saaie les al drie keer zo leuk - en care of magical creatures was sowieso al geen saaie les. Daarom zat ze om tien voor elf al braaf op haar plaats in het leslokaal. Eerst was er waarschijnlijk een saai stuk theorie, maar daarna mochten ze meestal hands-on met de beesten werken; en dat was Rose's favoriete deel. Professor Ichor kwam binnen en kondigde meteen het onderwerp aan: winged horses en unicorns. Oh, spannend! Zouden ze er echt één mogen zien? Mogen aanraken? Misschien zouden ze wel een winged horse mogen berijden, dat zou pas amazing zijn. De docente vroeg aan de klas wat het verschil was tussen de twee. Rose stak haar hand op, klaar om te antwoorden dat een unicorn een hoorn had en een winged horse niet - maar toen zei ze dat het niet over het uiterlijk ging. Oh. De zesdejaars liet haar hand dan maar weer zakken en nam in plaats daarvan haar veer klaar om te schrijven, nadenkend over wat het antwoord dan wel kon zijn.
Rose Thompson
Quidditch Captain Hufflepuff
icon + karakterkaart :
IC :
70
Name :
Bunny
- ka'on agard -
Een van de weinige lessen die ze niet ontzettend saai was. En een waarvoor ze haar wand niet nodig had en daardoor automatisch al wat beter presteerde. Als een van de laatste kwam de blondine de klas binnen en nam plaats in een van de banken. De les werd vrij snel opgestart en begon met een vraag. "Wat kunnen jullie mij vertellen over de verschillen tussen een winged horse en een unicorn? Boeken dicht. Ik wil dat jullie dit uit jullie hoofd doen, foute antwoorden zijn ook antwoorden." Rose stak al recht haar hand op maar voor ze ook nog maar antwoord kon geven voegde professor Ichor wat toe. "En ik wil niet alleen het uiterlijk horen, dat weten we allemaal wel." Weg was de hand. Ka'on vond al die beesten wel cool maar ze had toch echt meer iets met de vliegende varianten. Behalve het vleugels vs hoorn gebeuren had ze eigenlijk niet echt een idee hoe de twee paard-achtigen zich van elkaar onderscheidde. "Ik wil ook dat alles wat gezegd wordt door een ander wordt opgeschreven, goed of fout zodat jullie dit kunnen leren." De blondine sloeg haar boekje open en draaide het dopje van haar inktpotje. Haar veer lag klaar om mee te schrijven. Nu hopen dat iemand anders het antwoord wel wist, zij had namelijk geen flauw idee.
Tag: No one
Tag: No one
Ka'on Agard
Quidditch Captain Gryffindor
icon + karakterkaart :
IC :
184
Name :
Anouk
Happiness can be found even in the darkest of times
Langzaam aan druppelden de laatste nog missende leerlingen het lokaal binnen terwijl Lív haar laatste aantekeningen door nam. Dit was een van de lessen waar ze wel degelijk interesse in toonde. Hoewel ze het jammer vond dat er tot nu toe niet wat 'gevaarlijkere' wezens aan bod waren gekomen. Haar schrift werd gesloten en ze richtte haar aandacht weer in de richting van de leraar. De verschillen tussen een winged horse en een unicorn.. Het waren beide práchtige wezens, maar de meeste leken niet verder te komen dan het verschil tussen de vleugels en de hoorn. Iets waar Lív haar in eerste instantie wel in kon vinden. Toch besloot ze haar hand op te steken en zonder af te wachten haar antwoord op tafel te leggen. Miss Ichor, De hoorn van een unicorn bevat magie waar hij zichzelf mee kan verdedigen. Ik heb ook gelezen dat een eenhoorn niet te temmen is, waar een winged horse weer wel getemd en bereden kan worden. Met dat haar laatste woorden werden uitgesproken laat ze zichzelf weer tegen de leuning van de stoel zakken om de reactie van haar leraar af te wachten.
Líviya Duval
Slytherin Student