Expecto Patronum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

You and me, we got big reputations

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden





You and me, we got big reputations - Pagina 2 Empty Re: You and me, we got big reputations

Bericht van Adeline Villiers vr dec 28 2018, 21:48





Het idee om elkaars huizen te besparen van puntenverlies werd bijna verpest toen de meid een leraar op hen af zag komen. Adeline hoefde niet eens te twijfelen: ze wilde haar sigaret graag behouden, evenals haar schijnbare wapenstilstand met de jongen. Al gauw had ze het op een rennen gezet, en haalde ze hem met gemak in, al wist hij natuurlijk nog niet dat ze gevolgd werden.

Buiten genoot de meid van wat welverdiende zonneschijn, zeker na haar sprintje hierheen. Adeline was best atletisch, dat was ook wel te zien aan haar slanke lichaam. Haar lange benen waren iets waar de meeste jongens halsoverkop voor zouden vallen, zelfs in haar uniform wat nogal wat kon verdoezelen. Eindelijk kwam haar tegenstander ook naar buiten. De race had ze duidelijk gewonnen, maar ze was blij dat ze iemand had om tegen te praten. “Zegt ze vrolijk terwijl ze voorsprong had gekregen,” sprak hij, en onschuldig haalde ze haar schouders even op terwijl ook zij een grijns op haar gezicht kreeg. Toen hij begon over zijn 'wonderbaarlijke' spieren trok ze toch even haar wenkbrauwen op en fixeerde ze kort even haar blik op zijn bovenlichaam. "Ik denk dat ik bewijs nodig ga hebben om dit te geloven," zei ze. Hij had waarschijnlijk wel gelijk, maar ze was nu ook wel benieuwd. Niet dat ze dat zou toegeven, maar toch.

Adeline stak haar hand naar de jongen uit terwijl ze zich voorstelde, en gelukkig nam hij deze ook aan. Dat was een stap in de goede richting. Hij stelde zich voor als Evan, maar om eerlijk te zijn had ze sinds het begin al geweten hoe hij heette. Adeline kende nou eenmaal iedereen, in ieder geval bij naam. Zijn naam klonk net zo bekakt als die van haar, maar of dat ook werkelijk zo was moest ze nog even te weten zien komen. “Van adel?” vroeg hij en ze knikte kort. "Maakt u kennis met de markiezin van Hertford." Sprak ze met een kleine grijns op haar gezicht, en maakte kort een kleine curtsy naar hem. Hij had zoals verwacht een vooroordeel over haar, waarvan het meeste klopte. Terwijl ze naar zijn vermoedens luisterde nam ze rustig een trekje van haar sigaret, en blies het plagend uit in zijn richting. “Je mag blij zijn als ze je partner niet voor je uit gaan zoeken.” eindigde Evan, en kort zag ze hoe hij even fronste, alsof hij het zelf onderging. "Je hebt honderd procent gelijk, ik ga er ook niet omheen draaien." Zuchtte de meid even, het had ook geen zin om het te ontkennen want iedereen wist dat het zo was. "Ik ben geboren en getogen op het enorme landgoed van Ragley Hall, heb ouders die grootse plannen voor hun meisje hebben, en we hebben een hoogbewaakte kluis in de diepste diepten van Gringrotts." Kort was ze stil, haar ouders hadden inderdaad grote plannen voor haar. Na de vermissing van haar broer waren deze alleen maar grootser geworden, en lag er nog meer druk op haar. "Maar het klinkt alsof jij zelf veel ervaring met dit soort gevallen hebt," begon ze, doelend op zijn juiste vermoedens over haar. "Vertel me eens over de familie Castle, en ben je werkelijk al uitgehuwelijkt, of is dat misschien iemand uit je familie?"


Feels like this could be forever right now,
don't wanna sleep cause we're dreaming out loud

Adeline Villiers
Gryffindor student
Adeline Villiers
icon + karakterkaart :
You and me, we got big reputations - Pagina 2 Tumblr_inline_nglof4azKt1reahq0

IC :
7

Posts :
18

Name :
Ro


Hogwarts ID
Year: Sixth year
Age: 17 years
Species: Wizard


Gryffindor student

Terug naar boven Ga naar beneden





You and me, we got big reputations - Pagina 2 Empty Re: You and me, we got big reputations

Bericht van Evan Castle vr dec 28 2018, 22:43

Evan trok enkel kort zijn wenkbrauwen na elkaar op toen ze aangaf dat ze bewijs moest hebben. “Dan bent u bij deze uitgenodigd om zich vanavond of een ander voor u geschikte tijd te begeven naar de Prefect’s Bathroom.” En dat was een voorstel dat hij meende. Hij was niet al te beschaamd om zijn lichaam en als zij bewijs wilde hebben, zou hij deze ook aan haar leveren. Natuurlijk ontstonden daarbij geen dwaze ideeën in zijn hoofd zoals rare plannen of de verwachtingen dat ze diezelfde avond kussend in zijn bed zouden belanden of iets dergelijks. Kerels die dat soort dingen verwachtten waren naar zijn idee best wel zielig. En dat was dan nog zacht uitgedrukt. Het onderwerp ging echter al snel in de richting van hun families en hoewel Evan zich normaal gezien niet ontspannen voelde om dit soort zaken te bespreken, was het nu iets makkelijker omdat hij met iemand te maken leek te hebben die gewend was aan dezelfde druk, misschien deze zelfs wel op exact dezelfde manier onderging als Cheryl en hijzelf. Misschien was ze wel een combinatie van beiden: was ze zowel uitgehuwelijkt als de opvolger van haar vader. Als er geen mannelijk nageslacht was bij een koppel, dan werd de dochter als erfgename gezien. Hij fronste kort toen ze bevestigde wat hij had gezegd en onwillekeurig vroeg hij zich af of zij ook was uitgehuwelijkt. Zonde, zeiden zijn gedachten opeens tegen hem terwijl hij zijn blik snel over haar liet glijden. Hij ging er immers niet om liegen: ze was mooi om te zien. Met haar uiterlijk kon ze aardig wat gebruik maken van de kerels hier op Hogwarts. Maar iets zei hem dat haar standaarden hoog stonden en dat ze niet zomaar met elke kerel meeging die aardig tegen haar was. Of misschien beletten de toekomstplannen van haar ouders dat wel om dat te doen. “Tja, wat kan ik zeggen?” Hij haalde zijn schouders op. “Ik ben de erfgenaam en diegene van wie verwacht wordt het geslacht Castle voort te zetten. En dan het liefste in naam van Slytherin zodat de eer behouden blijft aan onze familie. Ze hebben me niet uitgehuwelijkt, maar ik denk dat ze wel verwachten dat ik met een Slytherin thuiskom. Ze zijn helemaal geobsedeerd door Slytherin omdat het al zo lang in de familie runt.” Hij grijnsde. “Totdat mijn zusje in haar eerste jaar werd ingedeeld in Gryffindor en heel hun droom opeens aan duigen viel. Nu ligt de meeste druk op mijn schouders. En met mijn zusje kun je al wel raden wat ze gedaan hebben.” Hij keek haar koeltjes aan. Ze was van adel, dus ze wist heus wel hoe belangrijk het was voor families van adel dat de tradities op de juiste manier voortgezet werden. Alles wat buiten de boot viel in hun ogen moest hersteld worden. En dan wel op hún voorwaarden. “En jij?” vroeg hij en hij nam een trekje van zijn sigaret, waarna hij de rook op een zo’n achteloze manier mogelijk uitblies. “Hebben je ouders jou uitgehuwelijkt?”
Evan Castle
Slytherin Student
Evan Castle
icon + karakterkaart :
You and me, we got big reputations - Pagina 2 100x100

IC :
56

Posts :
100

Name :
Freedje


Hogwarts ID
Year: Sixth year
Age: 17 y/o
Species: Wizard


Slytherin Student

Terug naar boven Ga naar beneden





You and me, we got big reputations - Pagina 2 Empty Re: You and me, we got big reputations

Bericht van Adeline Villiers wo jan 02 2019, 23:13





Toen hij uitsprak dat er toch echt wel spiermassa onder zijn schooluniform zat liet ze haar blik kort nogmaals over zijn lichaam glijden. Deze bleef hangen bij zijn bovenlichaam, want daar leek toch wel het meeste te zitten, als het er al was. Ze geloofde hem wel, hij was zeker niet lelijk, maar toch verklaarde ze dat ze bewijs wilde hebben voor zijn uitspraken. Bij zijn uitnodiging dat ze vanavond naar de Prefect's bathroom mocht komen om hem te bewonderen schoten haar wenkbrauwen verbaasd omhoog, dat had ze duidelijk niet verwacht. "Deal, vanavond klinkt perfect," sprak ze met een tevreden grijns op haar gezicht. "Dan heb jij ook nog kans om weer eens een vrouwelijke curves te zien." Ze klonk zelfverzekerd, maar met haar uiterlijk mocht dat ook wel. De meeste jongens kon ze makkelijk om haar vinger winden, zeker als ze er wat moeite in stopte. En zolang deze jongen geen verkeerde ideeën zou krijgen maakte ze zich niet zo'n zorgen om vanavond.

Al gauw sloeg het gesprek over op het onderwerp adelijkheid, iets waar Adeline zeer bekend mee was. De meid stelde zich voor met haar titel, die in beide werelden -muggle en wizarding- heel wat betekende. Ze woonde op het enorme landgoed wat bij Ragley hall hoorde, was stinkend rijk en ook nog eens van puurbloed. Met gemak vertelde ze hierover, dit onderwerp lag van nature in haar steegje. Even geïnteresseerd in Evan kaatste ze zijn vraag terug naar hem, waarna ook hij vertelde over zijn familie. Toen hij zijn zusje noemde fronste ze even kort, die kende ze wel. Vaak had ze niet met Cheryl gesproken, maar ze zat wel in haar jaar bij Gryffindor. Ze had eigenlijk nooit de connectie tussen gemaakt, maar dit was wel een aangename verassing. Zelf was ze blij dat ze nog niet uitgehuwelijkt was, dan zou haar laatste beetje vrijheid worden afgenomen. Adeline moest echter niet met iemand anders thuis komen die niet uit het Gryffindor house kwam, dat gold voor haar op dezelfde manier als het voor de jongen gold.
“En jij?” vroeg hij terwijl hij nog een trekje van zijn sigaret nam. “Hebben je ouders jou uitgehuwelijkt?” Adeline was niet uitgehuwelijkt, en ze wist de reden erachter maar al te goed. Sinds haar broer vermist was waren haar ouders extra voorzichtig met haar, en wilden ze enkel een man voor haar vinden die aan al hun exacte eisen voldeed. Daarnaast was ze ook nog eens de erfgenaam van de Villiers familie, wat het nog gecompliceerder maakte. Kort slikte ze even, ze was een tijdje stil geweest voordat ze hem weer aankeek. De herinnering aan haar broer was niet altijd goed, zeker niet op dit soort momenten. "Gelukkig niet, al denk ik niet dat het nog heel lang duurt voordat ze een perfecte match voor me hebben." Begon ze langzaam, terwijl ze haar sigaret uitdrukte tegen de muur. "Mijn 'perfecte' match moet natuurlijk van dezelfde adelijke rang -of hoger- zijn, afstammen van een succesvolle puurbloed familie, en ook nog eens Gryffindor zijn." Vertelde ze zuchtend. Het was wel duidelijk dat de meid genoot van haar vrijheid, en dat was ook een deel van haar welbekende reputatie. "Plus, als je de erfgenaam bent van je familie maakt het alles nog gecompliceerder." Zowat de hele toverwereld was bekend met het tragische verhaal van de Villiers familie en hun vermiste zoon, en ze verwachtte dat Evan het ook wel zou kennen. Ze praatte er niet graag over, puur omdat ze na drie jaar nog steeds niet wist of ze hem nou als overleden moest bestempelen of niet. Ze stond er bekend om dat ze haar emoties niet goed kon verbergen, wat meestal een voordeel was, behalve nu.


Feels like this could be forever right now,
don't wanna sleep cause we're dreaming out loud

Adeline Villiers
Gryffindor student
Adeline Villiers
icon + karakterkaart :
You and me, we got big reputations - Pagina 2 Tumblr_inline_nglof4azKt1reahq0

IC :
7

Posts :
18

Name :
Ro


Hogwarts ID
Year: Sixth year
Age: 17 years
Species: Wizard


Gryffindor student

Terug naar boven Ga naar beneden





You and me, we got big reputations - Pagina 2 Empty Re: You and me, we got big reputations

Bericht van Evan Castle do jan 03 2019, 20:24

Het antwoord was negatief en Evan kon het niet helpen dat hij zich een beetje opgelucht voelde in haar plaats. Hij had gezien wat het met iemand kon doen als er een uithuwelijking gebeurde en hij hoopte dat als ze ooit uitgehuwelijkt werd, het met iemand was waar ze het goed mee kon vinden en die er niet voor zorgde dat ze geheimen moest bewaren voor haar naasten. Ze zou waarschijnlijk een goede bondgenoot van Cheryl kunnen worden als ze haar verhaal met zijn zusje deelde, maar hij dacht niet dat Cheryl gediend zou zijn van haar attitude. Nee, zijn zusje kennende zou ze Adeline niet eens een kans geven om zichzelf te openen en zou ze haar gewoon afwimpelen. De eerste indruk was immers zeer belangrijk bij haar en als deze al verknald was, gaf het niet veel of de persoon in kwestie er alles aan deed om het te lijmen. Plus hij zag Adeline nu niet echt haar best doen om in de smaak te vallen bij Cheryl als deze haar al had afgekeurd. Moraal van het verhaal: Cheryl moest haar bondgenoot of bij iemand anders vinden of ze moest gewoon niet zo kinderachtig doen en hem eindelijk eens vertellen wat haar dwarszat. Hij zou er tijdens de volgende zomervakantie misschien wel achter komen, maar dan was het wellicht al te laat. Hij snoof even toen Adeline aangaf dat ook van haar verwacht werd dat haar toekomstige man van een adellijke familie afkomstig moest zijn, pure-blood door zijn aderen moest hebben stromen en als hij van Hogwarts afkomstig was in Gryffindor moest hebben gezeten. “Ah, ik zie dat ik dus al geen kans meer maak. Jammer dan,” zei hij grijnzend tegen haar, niet echt menend wat hij zei. Hij was immers toch van plan om aan zijn ouders te ontsnappen vroeger of later, dus hij dacht niet dat hij zich qua partnerkeuze aan hun wensen ging houden. Als een meid hem echt interesseerde en hij zou tegen alle verwachtingen in verliefd worden en in staat zijn om zichzelf naar die persoon open te stellen, maakte het hem niet uit van welke house ze afkomstig was. “De erfgenaam van je familie zijn is echt gewoon klote,” beaamde hij. “Daar weet ik alles van.” Hij herinnerde zich een vaag verhaal van haar broer dat vermist was, maar meer wist hij er ook niet van. “Maar je mag me natuurlijk altijd een uil sturen als je familie je uithuwelijkt aan één of andere dwaas. Ik ben een kei in op andermans zenuwen werken en zelfs een in hogere rang pure-blood zou ik weg kunnen jagen met mijn gedrag.” Hij grijnsde naar haar, maar was niet zeker of hij het meende wat zijn aanbod betrof of niet. Denkende aan Cheryl dacht hij wel dat hij het meende. Hij gunde geen enkel meisje het lot dat zijn zusje had. “Het is vooral triest als je zelf toekomstplannen hebt en die helemaal in duigen ziet vallen door de verwachtingen van je familie. Ik was zelf niet van plan om ons bloed voort te planten door te trouwen met één of andere rijke chick waar ik niet eens van hou, maar mijn ouders zouden niets liever zien. Als het zo moet, denk ik dat ik liever alleen blijf. Ver weg van mijn ouders en alle andere verantwoordelijkheden die ik als erfgenaam zijnde heb.” Hij zei het op een lichtelijk bittere toon en richtte zijn blik naar zijn schoenen terwijl hij snel een nieuw trekje nam om de rest van zijn gevoelens te verdoezelen.
Evan Castle
Slytherin Student
Evan Castle
icon + karakterkaart :
You and me, we got big reputations - Pagina 2 100x100

IC :
56

Posts :
100

Name :
Freedje


Hogwarts ID
Year: Sixth year
Age: 17 y/o
Species: Wizard


Slytherin Student

Terug naar boven Ga naar beneden





You and me, we got big reputations - Pagina 2 Empty Re: You and me, we got big reputations

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven


Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum