Expecto Patronum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schoolwork

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden

Schoolwork - Pagina 2 Empty Re: Schoolwork

Bericht van Lilianne Shertick za nov 03 2018, 19:09

Lilianne begon zorgvuldig met de naam van dit plantje op te schrijven in haar nette handschrift. Ze was net bezig met er een mooi lijntje onder te zetten - al was ze haar lat vergeten, dus moest ze het heel traag doen in de hoop om het toch iet of wat recht te doen. Toen vroeg Ka'on haar of ze echt nog nooit last had gehad van uitstelgedrag. Lilianne nam haar pen van het papier en haalde haar schouders op, haar blik nog steeds gericht op het boekje. "Ik heb gewoon de discipline om hard te werken.", antwoordde ze, een lichte trots duidelijk hoorbaar in haar stem. Uiteindelijk legde ze haar pen weer neer en richtte ze haar blik opnieuw op de ouderejaars. Dit keer steunde ze met haar arm op de tafel, zodat ze een licht relaxte houding had. "Dat heb jij vast toch ook bij Quidditch?"
Lilianne Shertick
Ravenclaw student
Lilianne Shertick
icon + karakterkaart :
Schoolwork - Pagina 2 RB4Qe0W

IC :
130

Name :
Bunny

Hogwarts ID
Year: Fourth year
Species: Wizard

Ravenclaw student

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van Ka'on Agard za nov 03 2018, 21:28

- ka'on agard -
Na haar vraag tilde de blondine de pen van het papier en haalde haar schouders op. "Ik heb gewoon de discipline om hard te werken.", sprak ze, duidelijk wel een beetje trots daarop. De pen werd op de tafel gelegd en de donkere ogen werden weer op haar gericht. Deze keer leek de Ravenclaw studente een wat meer ontspannen houding aan te nemen. Dat was al een hele verbetering. "Dat heb jij vast toch ook bij Quidditch?" sprak de blondine vervolgens tegen haar. Opnieuw verscheen er kort een frons op Ka'on's gezicht. "Ja dan wel, maar dat is omdat ik dat leuk vindt. Iedereen kan zich beter concentreren op wat ze leuk vinden. Maar je vindt toch niet alles leuk?" vroeg de blondine omdat ze niet helemaal begreep wat het verband tussen die twee dingen nou precies was.
Ka'on Agard
Quidditch Captain Gryffindor
Ka'on Agard
icon + karakterkaart :
Schoolwork - Pagina 2 Icon10

IC :
184

Name :
Anouk

Hogwarts ID
Year: Sixth year

Bericht van Lilianne Shertick ma nov 05 2018, 10:11

Lilianne haalde haar schouders lichtjes op. Ze wist niet goed wat ze moest antwoorden - dat ze wel alles leuk vond? Want dat was ongeveer de waarheid. In studeren blonk ze uit en daarom deed ze dat ook graag. Dingen die ze niet goed kon, verachtte ze meestal. Zoals vliegen. "Ik vond de vlieglessen in het eerste jaar niet leuk..", antwoordde ze zachtjes, goed wetend dat dat voor Ka'on waarschijnlijk haar lievelingsles was. "Maar de meeste vakken liggen me wel dus vind ik ze wel leuk." Een klein glimlachje plooide zich om haar lippen. "Transfiguratie is mijn favoriet vak, wat is de jouwe?" Over school kon Lilianne eeuwen doorpraten, zoveel was wel duidelijk.
Lilianne Shertick
Ravenclaw student
Lilianne Shertick
icon + karakterkaart :

IC :
130

Name :
Bunny

Hogwarts ID

Ravenclaw student

Bericht van Ka'on Agard ma nov 05 2018, 15:27

- ka'on agard -
De blondine haalde haar schouders op maar een echt antwoord bleef nog even uit. "Ik vond de vlieglessen in het eerste jaar niet leuk..", gaf ze uiteindelijk toe. Dat begreep Ka'on nooit, in haar ogen was dat zo ongeveer het enige echt leuke vak hier op Hogwarts. "Maar de meeste vakken liggen me wel dus vind ik ze wel leuk." Sprak de Ravenclaw studente met een klein glimlachje. Nog iets dat Ka'on niet goed kon begrijpen. "Transfiguratie is mijn favoriet vak, wat is de jouwe?" vroeg de blondine, nu duidelijk wel in de stemming om een gesprek te voeren. Als het maar over school ging eh? "Geen idee of die vraag sarcastisch bedoeld was maar Flying obviously. Verder vind ik eigenlijk alleen Care of Magical Creatures nog een beetje leuk. De rest is zo ontzettend saai."
Ka'on Agard
Ka'on Agard
icon + karakterkaart :

IC :
184

Name :
Anouk

Hogwarts ID

Bericht van Lilianne Shertick ma nov 05 2018, 18:30

Lilianne knikte. Natuurlijk, flying. Een domme vraag van haar natuurlijk. Ze tikte met de topjes van haar vingers op het tafeloppervlak terwijl ze de oudere studente aan bleef kijken. Ze had nooit echt gesnapt waarom iedereen de vakken zo saai vond. Natuurlijk was dat minder in haar house, daar kon ze haar passie voor het leren wel kwijt - maar waarom leken alle andere houses zo graag ergens anders te willen zijn? Waarom waren ze hier dan, waarom wouden ze überhaupt proberen? Misschien was het omdat Lilianne niet goed was in dingen die die ze niet graag deed, of misschien juist omdat ze niet graag dingen deed die ze niet goed kon - maar ze kon er in ieder geval met haar hoofd niet bij. "Wat vind je er dan zo saai aan?", vroeg ze, toch wel nieuwsgierig. Misschien kon ze leren om te snappen wat er in andermans hoofd omging.
Lilianne Shertick
Ravenclaw student
Lilianne Shertick
icon + karakterkaart :

IC :
130

Name :
Bunny

Hogwarts ID

Ravenclaw student

Bericht van Ka'on Agard ma nov 05 2018, 21:43

- ka'on agard -
Er kwam een begrijpend knikje van de Ravenclaw studente die schijnbaar dan toch voor een keer niet zo heel goed had nagedacht. "Wat vind je er dan zo saai aan?", was de vervolgvraag die de ander stelde. Even keek Ka'on voor zich uit, voor ze haar blik weer op het meisje naast haar richtte. "Regels? Alles moet precies zoals het moet en dat maakt het enorm saai. Het leuke aan Flying is dat je er tenminste vrijheid krijgt." Bij potions moest je die gerechten op die manier gebruiken omdat het anders niet werkte. Bij charms moest je het zo uitspreken en die beweging maken. En zo voort en zo voort. Het was gewoon heel saai een riedeltje opvolgen en vervolgens vast zitten aan wat je moest doen.
Ka'on Agard
Ka'on Agard
icon + karakterkaart :

IC :
184

Name :
Anouk

Hogwarts ID

Bericht van Lilianne Shertick di nov 06 2018, 10:00

Lilianne knikte nadenkend bij het antwoord van de ouderejaars. "Gek genoeg zijn die regeltjes juist wat ik er zo leuk aan vind.", antwoordde ze glimlachend, haar blik wegrichtend en weer op haar nog steeds opengeslagen boekje. alle regeltjes in die vakken maakten het gestructureerd en duidelijk - ze wist precies waar ze aan toe was, wat ze moest doen en wat er van haar verwacht werd. In de vrijere vakken vond ze dat veel moeilijker. Deed ze dan te veel of te weinig? Wat als haar techniek niet goed was maar ze wist het niet omdat het niet goed genoeg omschreven was? Ze had graag checklists om af te kruisen, stap voor stap uitleg, lijstjes met regeltjes om te volgen. Dan hoefde ze daar al niet om te stressen.
Lilianne Shertick
Ravenclaw student
Lilianne Shertick
icon + karakterkaart :

IC :
130

Name :
Bunny

Hogwarts ID

Ravenclaw student

Bericht van Ka'on Agard di nov 06 2018, 14:32

- ka'on agard -
"Gek genoeg zijn die regeltjes juist wat ik er zo leuk aan vind.", reageerde de blondine nadat ze geknikt had op Ka'on's redenatie. Met een glimlach op haar gezicht keek de Ravenclaw leerlinge even naar het boekje voor haar neus. Inmiddels draaide Ka'on haar gezicht ook naar voren en vormde een stille 'what the fuck?' met haar mond. Hoe langer dit gesprek vorderde, hoe minder ze van de ander begreep. "Maar wat is er dan volgens jou zo leuk aan het blindelings volgen van regels?" besloot Ka'on uiteindelijk maar te vragen nadat ze haar hoofd terug richting de ander had gedraaid.
Ka'on Agard
Ka'on Agard
icon + karakterkaart :

IC :
184

Name :
Anouk

Hogwarts ID