Expecto Patronum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

[open] Stacks

Pagina 5 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden





[open] Stacks - Pagina 5 Empty Re: [open] Stacks

Bericht van Rin Kiritake do dec 27 2018, 22:32

- rin kiritake -
Het was een heerlijk rustige plek. Ze had niet het idee dat het een bekende ruimte was, anders had ze er waarschijnlijk al wel eerder van gehoord. Ze moest er dan ook voor zorgen dat ze de ingang goed zou onthouden. Een andere beweging of volgorde zou haar waarschijnlijk buiten houden. "Het zijn voornamelijk oude boeken", hoorde ze Adrian zeggen terwijl ze de boeken bekeek. "Al zitten er enkele pareltjes tussen", vervolgde de Slytherin student. Hij kwam naast haar staan en bekeek samen met haar alle oude kaften. Terwijl Rin nog even naar de boeken bleef kijken besloot Adrian te beginnen. Ze draaide zich na een paar seconden om en wist vanuit haar ooghoeken hem nog een poging zien wagen. Het lukte de eerste keer niet maar opgeven zat er zo te zien niet bij. Op een gegeven moment vloog het boek een stuk naar achter. "Ik dacht dat dit gemakkelijker zou gaan", sprak Adrian nadat hij zich op haar had gericht. "Probeer jij eens?" Rin gaf een knikje voor ze een paar stappen van de boeken afstapte. In haar hoofd ging ze een paar mogelijke spells af. Charms met effect op geluid waren niet echt een optie, die waren te lastig te checken. Er moest toch echt iets zijn wat goed zichtbaar was, dat was wel zo makkelijk. Ze haalde haar wand tevoorschijn en focuste zich op de charm die ze het langste kende. Het was de 'signature charm' van haar moeder's familie. Ze haalde diep adem voor ze een poging deed, nog een en nog een. Derde maal bleek scheepsrecht te zijn, een miezerig rookpluimpje verliet de top van haar wand. "Eh. Nee dat valt behoorlijk tegen, op beide manieren." Ze grinnikte kort terwijl ze met haar hoofd schudde. Deze charm zat er zo lang in maar het resultaat bleek nonverbaal echt zielig te zijn.
Rin Kiritake
Ravenclaw student
Rin Kiritake
icon + karakterkaart :
[open] Stacks - Pagina 5 JogcKNQ

IC :
158

Posts :
176

Name :
Anouk


Hogwarts ID
Year: Sixth year
Age: 17 years old
Species: Wizard


Ravenclaw student

Terug naar boven Ga naar beneden





[open] Stacks - Pagina 5 Empty Re: [open] Stacks

Bericht van Adrian Parker vr dec 28 2018, 09:59

Expelliarmus was één van zijn beste spreuken, op Inanimatus Conjurus na. Maar dat leek hem te moeilijk om deze non-verbaal uit te oefenen. Het was een iets geavanceerdere spell dan Expelliarmus. Na enkele pogingen lukte het hem echter wel om het boek omver te krijgen. Zo'n simpele spreuk, doch zo moeilijk om het uit te voeren non-verbaal. Adrian zou liegen moest hij zeggen dat hij niet teleurgesteld was.
Rin had met hem meegekeken, hij was al blij dat ze geen commentaar gaf op zijn zielige poging. Misschien lag daar het verschil tussen een Ravenclaw en Slytherin. Op aanvraag haalde ook zij haar wand uit. Het bleef even stil en aan de bewegingen te zien had ze slechts drie pogingen nodig om iets uit haar wand te krijgen. De Slytherin wist niet wat het beetje rook moest voorstellen. Had ze een Patronus proberen op te roepen? Of een rookgordijn? "Eh. Nee dat valt behoorlijk tegen, op beide manieren.", grinnikte ze, hij kon haar alleen maar gelijk geven. "Wat wilde je trouwens proberen?", vroeg hij terwijl hij het boek terug rechtop plaatste en Expelliarmus non-verbaal erop uit probeerde. Deze keer duurde het nog langer maar het boek vloog ietwat verder weg. Of dat hoopte hij toch.
Adrian Parker
Slytherin Student
Adrian Parker
icon + karakterkaart :
[open] Stacks - Pagina 5 1-1

IC :
155

Posts :
170

Name :
Kellogs


Hogwarts ID
Year: Sixth year
Age: 17
Species: Wizard


Slytherin Student

Terug naar boven Ga naar beneden





[open] Stacks - Pagina 5 Empty Re: [open] Stacks

Bericht van Rin Kiritake vr dec 28 2018, 15:10

- rin kiritake -
Ze  wist niet goed wat ze had moeten verwachten. Natuurlijk zou het nooit zo krachtig zijn als de volledige charm inclusief uitspraak. Toch had ze wel gehoopt iets meer te krijgen dan het zielige pluimpje rook dat ze nu tevoorschijn het getoverd. "Wat wilde je trouwens proberen?", vroeg Adrian terwijl hij bezig was het boek opnieuw rechtop te zetten. He zei genoeg dat hij niet eens door had wat het was, zo slecht was het dus. Rin wachtte even tot hij klaar was met zijn volgende serie pogingen voor ze antwoord gaf. "Fumos," sprak ze terwijl ze de draaiende beweging met haar wand maakte. Binnen enkele secondes vulde de hele kamer zich met een soort dichte mist. "Dit dus," verklaarde ze voor ze de rook weer terug in haar wand liet trekken. Een hele ruimte of een klein pluimpje, het verschil mocht er zeker zijn. De blondine probeerde het nog een keer non-verbaal. Bij het aanzicht van het tweede, kleine pluimpje rook rolde er een zucht over haar lippen. "Dit is zo makkelijk nog niet," gaf ze toe terwijl ze haar blik weer op Adrian richtte.
Rin Kiritake
Ravenclaw student
Rin Kiritake
icon + karakterkaart :
[open] Stacks - Pagina 5 JogcKNQ

IC :
158

Posts :
176

Name :
Anouk


Hogwarts ID
Year: Sixth year
Age: 17 years old
Species: Wizard


Ravenclaw student

Terug naar boven Ga naar beneden





[open] Stacks - Pagina 5 Empty Re: [open] Stacks

Bericht van Adrian Parker vr dec 28 2018, 15:19

Het werd algauw duidelijk wat Rin had geprobeerd wanneer ze de spell luidop zei. Adrian was niet zo gekend met Fumos, zoveel was duidelijk. In een oogwenk was de kamer gevuld met een soort mist die zo dik was als rook. Met grote ogen keek hij toe hoe ze de mist terug liet keren in haar wand. "Wauw", zei hij een beetje onder de indruk.

Terwijl de Ravenclaw nogmaals een rookpluimpje uit haar wand liet komen en zich verzuchtte zette Adrian zijn boek een derde maal rechtop. Deze keer lukte het hem bij de eerste poging. Al viel het boek niet zo ver dat hij eigenlijk betwijfelde of deze gewoon was omver gevallen en niet door zijn spell. "Dit is zo makkelijk nog niet,", zei het meisje en Adrian kon alleen maar toegeven. "Eigenlijk best wel teleurstellend", zonder veel aandacht te besteden richtte hij zijn wand op een kussen en zei, "Expelliarmus", waardoor het kussen met een harde plof tegen de muur vloog. De jongen grinnikte zacht, zelfingenomen met het effect. "Wel, ik hoop dat de professor ons beter kan helpen", zei hij bijna hoopvol. Want god, als dit hetgeen was dat hij maar kon met een non-verbale spell dan was hij zwaar teleurgesteld. Eerlijk gezegd had hij ernaar uitgekeken om dit te kunnen.
Adrian Parker
Slytherin Student
Adrian Parker
icon + karakterkaart :
[open] Stacks - Pagina 5 1-1

IC :
155

Posts :
170

Name :
Kellogs


Hogwarts ID
Year: Sixth year
Age: 17
Species: Wizard


Slytherin Student

Terug naar boven Ga naar beneden





[open] Stacks - Pagina 5 Empty Re: [open] Stacks

Bericht van Rin Kiritake vr dec 28 2018, 15:36

- rin kiritake -
"Wauw", bracht Adrian uit, toch wel een beetje verrast door het resultaat van de volledige spell. Het verschil was nogal groot. Een gemiddelde smokescreen charm zou waarschijnlijk ook niet zo groot zijn als de hare. Hoe meer je oefende op een charm, hoe sterker dat deze werd. Aangezien dit zo ongeveer de enige charm was waar ze op oefende voor ze überhaupt naar Hogwarts ging, was het resultaat te verwachten. Inmiddels leek het Adrian bij zijn derde algehele poging wel in een keer te lukken. Hij boekte tenminste voortgang. "Eigenlijk best wel teleurstellend", vulde hij aan op haar uitspraak. "Expelliarmus", sprak Adrian met zijn wand gericht op een van de kussens, dat vervolgens met een plof tegen de muur aan werd gesmeten. Die zou ze toch liever niet op zichzelf gericht krijgen. Adrian leek het daarentegen wel leuk te vinden en grinnikte kort om het effect. Bij hem was het verschil ook duidelijk te zien tussen verbaal en non-verbaal. "Wel, ik hoop dat de professor ons beter kan helpen", sprak Adrian nog. Rin gaf een kort knikje voor ze haar ogen op de jongen richtte. "Duelling is niet zo mijn ding maar enkele spells non-verbaal kunnen lijkt me wel zo handig."
Rin Kiritake
Ravenclaw student
Rin Kiritake
icon + karakterkaart :
[open] Stacks - Pagina 5 JogcKNQ

IC :
158

Posts :
176

Name :
Anouk


Hogwarts ID
Year: Sixth year
Age: 17 years old
Species: Wizard


Ravenclaw student

Terug naar boven Ga naar beneden





[open] Stacks - Pagina 5 Empty Re: [open] Stacks

Bericht van Adrian Parker vr dec 28 2018, 16:01

It matters not what someone is born,    but what they grow to be

Waarschijnlijk was het zoals wel vaker het geval was bij toverkunst. Hoe vaker je iets zou oefenen, hoe beter je erin werd. Maar de jongen had eerlijk gezegd toch verwacht dat het resultaat iets beter ging zijn bij een spell die je blindelings kon. Dat was duidelijk niet het geval, het was als weer van nul beginnen.


Hij kon het echter niet laten om zijn spell luidop te proberen. Toch om zeker te zijn dat hij het nog kon. Rin knikte toen hij bedacht of het beter zou lukken met de begeleiding van een professor. "Duelling is niet zo mijn ding maar enkele spells non-verbaal kunnen lijkt me wel zo handig.", nu was het zijn beurt om te knikken. "Ik ben ook geen Duelling master, mijn voorkeur ligt bij Transfiguration maar die lijken met nog moeilijker om non-verbaal uit te oefenen", ter demonstratie haalde hij zijn wand nogmaals boven en richtte op een kussen. "Inanimatus Conjurus", hierdoor veranderde het kussen in een kat vorm die spinnend tegen de benen van Rin kwam aanwrijven. "Ik wil zelfs niet weten wat er gebeurd als ik die non-verbaal probeer", en met een zwiepje van zijn wand veranderde het kussen terug in zijn normale vorm.



MONTY
Adrian Parker
Slytherin Student
Adrian Parker
icon + karakterkaart :
[open] Stacks - Pagina 5 1-1

IC :
155

Posts :
170

Name :
Kellogs


Hogwarts ID
Year: Sixth year
Age: 17
Species: Wizard


Slytherin Student

Terug naar boven Ga naar beneden





[open] Stacks - Pagina 5 Empty Re: [open] Stacks

Bericht van Rin Kiritake vr dec 28 2018, 16:36

- rin kiritake -
"Ik ben ook geen Duelling master, mijn voorkeur ligt bij Transfiguration maar die lijken met nog moeilijker om non-verbaal uit te oefenen", vertelde Adrian nadat hij had geknikt. Ze leken net twee van die knikkende poppetjes want nu knikte zij weer om wat hij zei. Dat zou waarschijnlijk helemaal mis gaan, net als je een transfiguratie probeerde waarover je eigenlijk helemaal niets wist. "Inanimatus Conjurus", sprak de Slytherin student op een kussen uit. Het kussen veranderde in een kat die spinnend rond haar benen draaide. "Ik wil zelfs niet weten wat er gebeurd als ik die non-verbaal probeer." Met een zwaai van zijn wand veranderde de kat weer terug in een normaal kussen. Met een glimlachje op haar gezicht keek ze van het kussen naar de jongen. "Die was echt leuk," grinnikte ze zacht. Met een boogje gooide ze het kussen dat nog bij haar voeten lag terug op de stapel. "Voor muziek heb je niet echt spells nodig dus daarvoor hoef ik het niet te proberen, of nou ja, misschien de amplifying of quietening charm?" Ze haalde haar schouders een keer op voor ze haar wand er bij pakte. Ze wist zeker dat ze de draaiende beweging goed uitvoerde dus waarom verscheen er deze keer dan weer slechts zo'n klein beetje rook?
Rin Kiritake
Ravenclaw student
Rin Kiritake
icon + karakterkaart :
[open] Stacks - Pagina 5 JogcKNQ

IC :
158

Posts :
176

Name :
Anouk


Hogwarts ID
Year: Sixth year
Age: 17 years old
Species: Wizard


Ravenclaw student

Terug naar boven Ga naar beneden





[open] Stacks - Pagina 5 Empty Re: [open] Stacks

Bericht van Adrian Parker vr dec 28 2018, 17:05

It matters not what someone is born,    but what they grow to be

Transfiguration was een passie, het was dan ook niet wonderbaarlijk dat hij erin uitblonk. Al liep hij er niet mee te pronken, dat lag niet in zijn aard. De kussen-kat wandelde elegant rond, zoals een echte kat het beaamde. Na zijn schoolcarrière op Hogwarts zou hij zich verdiepen in het worden van een Animagus. Hij keek er al naar uit.


De kat spinde zachtjes voordat hij hem liet verdwijnen. Rin grinnikte, "Die was echt leuk", de jongen nam dat op als een compliment. "Voor muziek heb je niet echt spells nodig dus daarvoor hoef ik het niet te proberen, of nou ja, misschien de amplifying of quietening charm?", ondertussen haalde ze terug haar wand boven om nogmaals haar rookspell te proberen. Adrian liet haar even proberen voordat hij terug sprak. "Waarom probeer je geen quietening spell op mij?", stelde hij voor. "Is misschien een betere spell om mee te proberen? Fumos lijkt me een moeilijke spell", gaf hij ter advies.



MONTY
Adrian Parker
Slytherin Student
Adrian Parker
icon + karakterkaart :
[open] Stacks - Pagina 5 1-1

IC :
155

Posts :
170

Name :
Kellogs


Hogwarts ID
Year: Sixth year
Age: 17
Species: Wizard


Slytherin Student

Terug naar boven Ga naar beneden





[open] Stacks - Pagina 5 Empty Re: [open] Stacks

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen
» Self care [open!]
» It's beginning to look a lot like... [Open!]
» Ϟ Open Topics
» Put all the responsibilities aside for a moment. [OPEN]
» [Open] Time is relative

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum