Expecto Patronum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Safety and knowledge [Ezra]

Pagina 3 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden

Safety and knowledge [Ezra] - Pagina 3 Empty Re: Safety and knowledge [Ezra]

Bericht van Aryana Miller ma dec 03 2018, 20:22

No one ever finds life worth living - one has to make it worth living

De oudere student liet zijn hoofd wat achterover vallen tegen de stoelleuning. Zijn grijze ogen hadden ondertussen alle tegels van het plafond bekeken, en wellicht zelfs geteld. Het zag er behoorlijk saai uit, gelukkig had het meisje voldoende ideeën om dit te veranderen. Hopelijk ook die pasten bij de oudere Slytherin Head Boy. Een paar grijze ogen richtte zich weer op de brunette bij haar kalme maar verlegen woorden. Altijd verlegen. "Two truths and a lie it is. Jij begint," Sprak hij terwijl hij wat rechter in de stoel ging zitten. "Oke," stemde het meisje nadenkend toe voordat haar ogen sprankelden met humor en concentratie. Een van de Professors is familie. Ik heb een hekel aan vuur. Ik ben bang voor spinnen." Sprak het meisje voordat ze hem de kans gaf te raden wat een leugen was. Dit kon lastig worden, maar ze was benieuwd.

@Ezra Lowell|| words: 145
Aryana Miller
Hufflepuff student
Aryana Miller
icon + karakterkaart :
Safety and knowledge [Ezra] - Pagina 3 6j1dOY7

IC :
282

Name :
Butter

Hogwarts ID
Year: First year
Species: Wizard

Hufflepuff student

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van Ezra Lowell di dec 04 2018, 19:02

- ezra lowell -
"Oke," stemde de brunette in met haar eigen plan. Ze dacht even na voor ze met haar eerste drie uitspraken kwam. "Een van de Professors is familie. Ik heb een hekel aan vuur. Ik ben bang voor spinnen." Hij kende haar totaal niet dus ze zouden allemaal zowel waar als nietwaar kunnen zijn. Er waren genoeg professoren met familie op school en dat was nou niet iets wat je zomaar zou bedenken. Hij nam die dus maar voor waar uit. De vraag was dus; waar had ze een hekel aan en waar niet. Vuur of spinnen? Vuur was niet helemaal logisch zonder reden en heel veel mensen waren bang van spinnen. Spinnen was logischer maar daarom niet per se juist, het kon een instinker zijn. "Je hebt geen hekel aan vuur?" probeerde Ezra uiteindelijk toch maar. Dit hele spel bestond uit gokken als je de ander niet kende, zo simpel was dat. "Ik ben Head Boy, ik ben Perfect en mijn naam is Ezra," gaf de donkerblonde jongen zijn drie opties. Het waren wel makkelijke op zich maar het lag er ook aan hoe je het bekeek. Veel Head students waren namelijk ook Perfects.
Ezra Lowell
Slytherin Head Boy
Ezra Lowell
icon + karakterkaart :
Safety and knowledge [Ezra] - Pagina 3 Ezra_i10

IC :
109

Name :
Anouk

Hogwarts ID
Year: Seventh year
Species: Half-vampire

Slytherin Head Boy

Bericht van Aryana Miller di dec 04 2018, 21:15

Het duurde niet lang voordat het meisje instemde met de keuze van de oudere student. Ze dacht even na voordat ze met haar eerste drie uitspraken kwam. Het was leuk dat ze elkaar totaal niet kenden waardoor het onderscheiden van leugens en waarheden. Een van de uitspraken was duidelijk de waarheid tussen de andere twee zou de jongen moeten kiezen. Iets dat nog steeds moeilijk genoeg was. "Je hebt geen hekel aan vuur?" Probeerde de Slyterhin Headboy uiteindelijk waardoor het meisje haar hoofd met een klein glimlachje schudde. "Ik heb een hekel aan vuur, ik ben echter niet bang voor spinnen. Die vind ik schattig." Sprak het meisje op een vriendelijke en zachte stem. Dit hele spel was gokken, ze hadden het goed of fout. "Ik ben Head Boy, ik ben Perfect en mijn naam is Ezra," gaf de donkerblonde jongen haar drie opties. Het was best een makkelijk begin voor het jongere kind, het zijn van Head Boy stond vast en ook de naam 'Ezra' klonk best bekend. Aryana was niet slecht in namen waardoor ze nadenkend op haar lip beet. "Je bent geen Perfect?" Besloot ze uiteindelijk toch wel nieuwsgierig. Hierna bedacht ze dat ze ook weer een paar waarheden en leugens moest opnoemen. "Ik heb een uil, ik houd niet van lezen, ik heb een date voor twee leraren geregeld." Besloot het meisje uiteindelijk benieuwd wat hij zou raden.

@Ezra Lowell|| words: 232
Aryana Miller
Hufflepuff student
Aryana Miller
icon + karakterkaart :

IC :
282

Name :
Butter

Hogwarts ID

Hufflepuff student

Bericht van Ezra Lowell di dec 04 2018, 22:16

- ezra lowell -
Het meisje schudde haar hoofd met een klein glimlachje. Dan was het waarschijnlijk toch andersom. "Ik heb een hekel aan vuur, ik ben echter niet bang voor spinnen. Die vind ik schattig." Spinnen, schattig? Wat? Dat was ook voor hem een nieuwe, praktisch niemand vond spinnen schattig. Helemaal geen first year meisjes. De brunette beet even op haar lip terwijl ze over zijn drie opties nadacht. "Je bent geen Perfect?" antwoordde ze op een vragende toon. Met zijn handen vormde de donkerblonde jongen een cirkeltje ten teken van dat haar antwoord correct was. Het duurde weer even voor ze de drie opties vertelde. "Ik heb een uil, ik houd niet van lezen, ik heb een date voor twee leraren geregeld." Van de date had hij gehoord, een Hufflepuff first year had dat geregeld waardoor het behoorlijk aannemelijk was dat zij dat was. Het lezen leek niet helemaal logisch aangezien ze vrijwillig in de bibliotheek was en de uil dan weer wel. Aan de andere kant hield hij ook niet van lezen en was hij hier ook, vandaar dat hij voor die keuze ging. "Je houdt niet van lezen?" reageerde hij. Dan was het nu weer zijn beurt om twee waarheden en een leugen te bedenken. Kort dacht hij na, hij wilde deze iets moeilijker maken dan de vorige. "Ik ben bijna geschorst geweest, ik mag geen huisdier omdat ze bang zijn dat ik er bloed van drink en ik ben wel eens echt verlieft geweest."
Ezra Lowell
Slytherin Head Boy
Ezra Lowell
icon + karakterkaart :

IC :
109

Name :
Anouk

Hogwarts ID

Slytherin Head Boy

Bericht van Aryana Miller wo dec 05 2018, 19:16

Het spel was er een die ervoor zorgde dat de twee studenten elkaar zouden leren kennen. Immers werden er waarheden en leugens verteld, waarmee er een beeld gevormd kon worden over een persoon. Het was een prima manier om de tijd te doden, waardoor het meisje zich niet tegen liet houden door haar verlegen karakter. Wel bleef Aryana behoorlijk bedachtzaam, zo ook in het geven van haar antwoord en het bedenken van haar twee waarheden en een leugen. Met zijn handen vormde de donkerblonde jongen een cirkel, om aan te geven dat haar antwoord klopte. Even glimlachte het meisje voordat ze zich weer op haar opties focuste. Ze wou niet teveel vrij geven maar ook niet te weinig. Wat was moeilijk maar niet onmogelijk, uiteindelijk gaf ze haar drie opties. "Je houdt niet van lezen?" Reageerde de oudere student uiteindelijk, dat was inderdaad haar leugen. "Dat was inderdaad de leugen," sprak ze zachtjes en vrolijk. Kort dacht de ander na voordat ze weer drie opties, deze keer moeilijker kreeg toegereikt. "Ik ben bijna geschorst geweest, ik mag geen huisdier omdat ze bang zijn dat ik er bloed van drink en ik ben wel eens echt verlieft geweest." Het meisje keek hem op een ietwat verwarde manier aan, zover ze het begrepen had; had hij geen bloed nodig; dat betekende echter niet dat hij het ook liet staan. "Je mag geen huisdier omdat ze bang zijn dat je hun bloed drinkt?" Begon ze op twijfelende toon waarna ze haar drie opties deelde. "Ik heet Arya. Ik ben goed met charms. Ik ben een halfblood." De meeste noemde haar Arya, dat was haar bijnaam maar niet haar gegeven naam. Ze was inderdaad een halfblood al leek ze af en toe een Muggle en ze had voor haar leeftijd aardig wat spreuken onder controle.

@Ezra Lowell|| words: 301
Aryana Miller
Hufflepuff student
Aryana Miller
icon + karakterkaart :

IC :
282

Name :
Butter

Hogwarts ID

Hufflepuff student

Bericht van Ezra Lowell wo dec 05 2018, 20:17

- ezra lowell -
"Dat was inderdaad de leugen," bevestigde de brunette zijn gok vrolijk. De donkerblonde jongen grijnsde kort voor hij toekeek hoe ze weer na leek te denken over zijn drie opties. "Je mag geen huisdier omdat ze bang zijn dat je hun bloed drinkt?" Dat was eigenlijk wel een kleine valstrik geweest. Het klonk zo onlogisch en vreemd als je het vertelde. Toch vormde hij met zijn onderarmen een kruis. "Gek genoeg is het de waarheid. Ik ben nog nooit echt verlieft geweest," verduidelijkte Ezra. Hij had natuurlijk wel vriendinnen gehad en verscheidene flirts maar hij was nog nooit echt verlieft geweest. Hij vond het wel leuk maar relaties hielden geen stand als je iet echt van iemand hield, niet lang in ieder geval. "Ik heet Arya. Ik ben goed met charms. Ik ben een halfblood." Dat waren allemaal hele gelijke opties. Alleen dat half-blood viel hem op. Ze wist zo bar weinig van vampiers, die uitleg kregen de meeste half-bloods toch wel van de magische helft van het gezin. "Ben je een muggle-born?" stelde Ezra daarom ook. Het leek hem de meest logische verklaring voor haar gebrek aan kennis. Nu was het zijn beurt om weer twee leugens en een waarheid te vertellen. "Mijn bloed zorgt er voor dat magie niet mn sterkste punt is, ik kan niet tegen zonlicht en mijn beste vak is Care of Magical Creatures."
Ezra Lowell
Slytherin Head Boy
Ezra Lowell
icon + karakterkaart :

IC :
109

Name :
Anouk

Hogwarts ID

Slytherin Head Boy

Bericht van Aryana Miller vr dec 07 2018, 18:47

Het was normaal erg tegen haar karakter, het jonge meisje hield niet van liegen. Ze kon het dan vaak ook niet super goed, met dit soort spellen kon ze de leugens nog wel redelijk verbergen, maar als het in een situatie nodig was, vertelden haar ogen de waarheid alsnog. Dit betekende dat het meisje zo dicht mogelijk bij de waarheid moest blijven en zou blijven in vele leugens die ze vertelde. De jongen leek haar keuze wel amusant te vinden, waarschijnlijk had ze verkeerd gegokt. Met zijn onderarmen vormde een kruis terwijl hij met een kleine grijns antwoord gaf. "Gek genoeg is het de waarheid. Ik ben nog nooit echt verlieft geweest," Waarschijnlijk had hij wel af en toe geflirt met een van de andere tieners, maar nog nooit de kriebels gevoeld die men verklaarde te voelen wanneer ze verliefd waren. Verward met zijn verduidelijking keek het meisje hem met opgetrokken wenkbrauwen aan voordat ze haar schouders ophaalde en haar eigen drie opties bedacht en uitsprak. Ze hield de leugens zo dicht mogelijk bij de waarheid, iets dat hem ook in haar leugen deed trappen. "Ben je een muggle-born?" Stelde hij dan ook waardoor het meisje begon te grinniken en haar hoofd met een kleine zachte glimlach op haar gezicht schudde. "Nee, ik ben halfblood. Mijn naam is Aryana, niet Arya," Sprak ze met een vrolijke stem, die wat ondeugend klonk. Nu was de beurt aan de blonde jongen. "Mijn bloed zorgt er voor dat magie niet mn sterkste punt is, ik kan niet tegen zonlicht en mijn beste vak is Care of Magical Creatures." Even dacht het meisje na, het leek haar niet logisch dat hij niet tegen zonlicht kon. Hij was maar half vampier, waarschijnlijk zou het wel iets invloed hebben maar niet zoveel als bij een echte vampier. "Je kan niet tegen zonlicht?" Gokte ze dan ook. Hierna besloot ze weer zo dicht mogelijk bij de waarheid te gaan zitten met haar leugen. Ze was benieuwd of hij het er uit zou kunnen halen. "Ik woon bij een oom en tante, ik houd niet van de kleur geel en mijn vader was een Wizard," Sprak het meisje op een rustige toon waarna ze wat rechter in haar stoel ging zitten.

@Ezra Lowell|| words: 374
Aryana Miller
Hufflepuff student
Aryana Miller
icon + karakterkaart :

IC :
282

Name :
Butter

Hogwarts ID

Hufflepuff student

Bericht van Ezra Lowell zo dec 09 2018, 23:07

- ezra lowell -
De brunette grinnikte waarna ze haar hoofd met een glimlachje schudde. Blijkbaar was dat niet het goede antwoord geweest. "Nee, ik ben halfblood. Mijn naam is Aryana, niet Arya," vertelde ze. Er verscheen een lichte frons op Ezra's gezicht. Als hij eerlijk moest zijn vond hij deze 'leugen' behoorlijke onzin. Als iemand bij een afgekorte versie van de naam werd genoemd kon dat bijna als hun eigen naam gezien worden. Dat zou hij niet een leugen noemen, deze ronde was een beetje oneerlijk geweest. Nu was hij geneigd ook oneerlijk te gaan doen, dat was alleen ook niet helemaal eerlijk. Ze bedoelde het waarschijnlijk niet slecht. "Je kan niet tegen zonlicht?" vroeg Aryana hem. Ezra vormde opnieuw een kruis met zijn onderarmen om aan te geven dat ze verkeerd had gegokt. "Ik kan wel tegen zonlicht, krijg alleen snel hoofdpijn er van. Mijn beste vak is Care of Magical Creatures," vertelde hij rustig. Het was weer Aryana's beurt om twee waarheden en een leugen te vertellen. "Ik woon bij een oom en tante, ik houd niet van de kleur geel en mijn vader was een Wizard," Het bij familie wonen zou het gebrek aan informatie verklaren desondanks ze een half-blood was. Een Hufflepuff die niet van geel hield was wel ironisch maar hij kon ook niet weten wie van haar ouders de wizard was. Hoe groot was de kans dat die ironie waar was? "Jouw vader was de muggle?" gokte Ezra. De donkerblonde jongen haalde een hand door zijn haren terwijl hij nadacht over welke stellingen hij vervolgens weer zou kunnen doen. Ergens wilde hij ook nog een keer een beetje vals spelen, ach, misschien later in het spel. "Ik kan de Full Body-Bind Curse, mijn patronus is een boa-constrictor en een deel van mijn naam is Hebreeuws." De spells van een zevendejaars waren natuurlijk sterker dan die van een eerstejaars. Zelfs nadat het zwakkere van zijn magie verrekend was. Het verschil in leeftijd en ervaring was te groot. De patronus charm was een voorbeeld van iets waar de jongere jaars nog lang niet aan toe waren maar hij wel kon. Dan had je ook nog zijn naam waarover zijn ouders onder anderen ruzie hadden gehad.
Ezra Lowell
Slytherin Head Boy
Ezra Lowell
icon + karakterkaart :

IC :
109

Name :
Anouk

Hogwarts ID