Safety and knowledge [Ezra]
Expecto Patronum :: RPG :: Hogwarts :: Hogwarts Castle :: Library
Pagina 4 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Safety and knowledge [Ezra]
No one ever finds life worth living - one has to make it worth living
Hoewel het wellicht betwist kon worden dat haar naam veranderen eerlijk was, bleef het een feit dat het eigenlijk gewoon een flauwe speling in de waarheid was. Toch was het niet de waarheid maar of het door kon gaan voor een leugen, dat was misschien onduidelijk. Het was niet die reden dat ze die keuze had gemaakt, het meisje had gewoon niets anders weten te verzinnen. Even verscheen een lichte frons op het gezicht van Ezra, maar daar bleef het bij. Het meisje besloot voor zijn mogelijkheden gewoon te gokken. Ze wist niet zeker wat het antwoord zou kunnen zijn. Opnieuw vormde hij een kruis met zijn armen om aan te geven dat het meisje verkeerd gegokt had. Blijkbaar kon hij wel tegen zonlicht. Ergens had ze ook verwacht dat hij waarschijnlijk niet dood zou kunnen gaan door de zon, hoe overleefde hij het anders op Hogwarts. Het was niet zo dat ze in de nacht lessen kregen, al hoewel Astronomy was af en toe wel in de nacht. Hoe konden ze anders sterren leren kennen? Het jonge meisje hoopte wel dat ze niet in slaap zou vallen onder de twinkelende sterren en het zwakke schijnsel van de maan. Immers was dat vaak het enigste dat haar gerust kon stellen na een nachtmerrie. ”Ik kan wel tegen zonlicht, krijg alleen snel hoofdpijn er van. Mijn beste vak is Care of Magical Creatures,” vertelde hij waarop ze hem verbaasd aan keek. Hij mocht geen huisdier maar was wel goed met aparte wezens. Die regel sloeg in haar ogen helemaal nergens op. Het was aan haar de beurt om weer twee waarheden en een leugen te verzinnen, deze vertelde ze dan ook. Ze had haar vader benoemd tot Wizard, iets dat hij niet was geweest. Het was haar moeder die deze wereld voor haar had geopend. Ze hield daadwerkelijk niet van de kleur geel, het stond haar dan wel redelijk maar roze, rood en blauw waren toch veel mooiere kleuren. ”Jouw vader was de muggle?” Gokte de jongen waarop ze knikte. Dat klopte, met een ietwat mistroostige blik antwoordde ze dan ook. ”Hij was inderdaad de muggle.” Met nadruk op was, hij was immers overleden al een poosje geleden. Dat was dan ook meteen de reden dat ze bang was voor vuur. De donkerblonde jongen haalde zijn hand door zijn haren, terwijl hij nadacht over zijn opties. "Ik kan de Full Body-Bind Curse, mijn patronus is een boa-constrictor en een deel van mijn naam is Hebreeuws." Sprak de jongen uiteindelijk. Het meisje wist dat de naam Ezra uit het Hebreeuws kwam dus dat moest sowieso de waarheid zijn. De vraag was echter of hij de juiste patronus als de zijne had opgenoemd of dat hij de full body-bind curse kon. Het zou haar niet verbazen als dat inderdaad een van zijn spreuken was. Wellicht kon hij ook wel de patronus, maar was het een ander dier. ”Je patronus is geen boa-constrictor.” Sprak het jonge meisje uiteindelijk waarna ze haar donkerbruine ogen nadenkend sloot en haar armen wat dichter om zich heen sloeg. Wat kon ze nog bedenken? ”Ik houd van snoep, ik ben enigst kind en ik kan Protego,” Sprak het jonge meisje uiteindelijk. Het feit was dat het kind geen zoetekauw was, ze at vele malen liever een appel of een peer in plaats van suiker.
@Ezra Lowell|| words: 555
icon + karakterkaart :
IC :
282
Name :
Butter
icon + karakterkaart :
IC :
109
Name :
Anouk
No one ever finds life worth living - one has to make it worth living
Het was niet zozeer het feit dat ze haar vader enorm miste als het feit dat haar vader zoveel moeite met haar moeder had gehad. Hij vond de magische wereld te lastig, te eng voor zijn kleine meisje. Ze wist nog dat ze hem noodgedwongen had beloofd nooit naar Hogwarts te gaan en nu was ze er. Op deze plek leerde ze meer over zichzelf dan dat ze ooit had kunnen verwachtten of zelfs dromen. Hier was ze Aryana Miller, Halfblood die magie kon beoefenen. Niet de sterkste magie wellicht, maar het bleef magie. Toen ze zijn leugen eruit pikte, keek ze trots op. Haar verdrietige blik was alweer verdwenen, waarna een wat vrolijkere verscheen. Ze leek het minder goed dan de Slytherin Headboy te kunnen maar alsnog was ze er beter in dan ze had verwacht. ”Zwarte beer,” verduidelijkte de jongen nadat hij een cirkel had gevormd met zijn handen. Slangen waren wellicht iets dat best typisch kon zijn voor Slytherin maar een beer klonk zoveel gaver. Niet dat het meisje dat zei, in plaats daarvan sloot ze nadenkend haar ogen om haar drie mogelijkheden te geven. Het was een behoorlijke instinker, immers had ze Protego geleerd van de Defence Against The Dark Arts leraar. Ook hielden de meeste kinderen enorm van snoep. Meer dan genoeg leerlingen waren enigst kind, zo ook het jonge bruinharige meisje. ”Je kan geen protego?” Vroeg de jongen uiteindelijk, waardoor het meisje meteen haar hoofd schudde. ”Ik kan Protego, niet de sterkste ooit.” Sprak ze zacht waarna ze haar handen losjes langs haar zij liet hangen. ”Ik houd niet van snoep, het is mij te zoet.” Sprak ze zachtjes, terwijl ze haar schouders ophaalde. Ieder had zo zijn mening. "Ik heb een slordig handschrift, ik help bij de DADA lessen over vampiers en mijn wand is van Ebony," Weer kon alles eigenlijk wel, het was best logisch als hij bij de DADA lessen hielp wanneer het over vampiers gingen, immers was hij daar een bloed verwant van. ”Je hebt een slordig handschrift?” Vroeg ze zachtjes omdat ze echt niet wist wat hiervoor het juiste antwoord zou zijn. Haar bruine ogen richtte ze even op de jongen voordat ze zuchtte. Ze had niet zoveel opties meer, die ze zou kunnen gebruiken. Tenzij ze een deel van hem zou herhalen. Ze kon het over haar wand hebben natuurlijk, maar dan werd het wel erg standaard en saai. ”Ik weet niets leuks meer.” Sprak ze zacht en eerlijk terwijl ze hem aan keek. Inmiddels leek de regen al verminderd te zijn. Wellicht zou het later die dag nog droog worden en kon ze Archimedes opzoeken.
@Ezra Lowell|| words: 438