And when we're bored we play in the woods.
Pagina 2 van 4• Deel
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: And when we're bored we play in the woods.
Evan voelde een hele kleine glimlach om zijn lippen spelen toen hij de reactie van de Quidditch captain hoorde over zijn opmerking in verband met de engerds. Zoals verwacht was ze geen type dat zichzelf liet doen. En dat was maar goed ook. Evan was zelf niet vies van geweld en zou het ook zeker gebruiken als het nodig was, maar waar hij echt totaal niks mee kon, was het feit dat er mannen waren die dat soort dingen deden. Die een meisje lastigvielen puur omdat ze zelf gefrustreerd waren. Hij sloeg dat soort tuig dan ook altijd met liefde in elkaar. Op dat vlak was hij wel misschien een prins op het witte paard. Alleen sloeg die stemming altijd direct weer om zodra hij zijn mond opendeed en er alleen maar sarcasme en verwijten uit zijn mond kwamen. Evan trok kort zijn wenkbrauw op toen ze haar blik over haar schouder naar hem liet glijden en klemde zijn knieën al steviger tegen de bezem aan omdat hij wist wat er nu waarschijnlijk komen ging. Hij had vaak genoeg tijdens een wedstrijd gezien hoe de meeste Quidditch spelers op hun bek waren gegaan omdat ze hun blik niet naar voren richtten. En inderdaad, ze had haar zin nog niet afgemaakt of ze waren al bijna tegen de grond gegaan. Omdat Evan druk had gelegd op zijn knieën, vond hij het niet nodig om zijn handen steviger om haar heupen heen te leggen en kwam hij dus eigenlijk vrij relaxt over. “Ik neem terug wat ik zei,” zei hij op een dramatische manier. “Ik denk dat er heel veel gekwalificeerde spelers in je team zitten om je over te nemen als dat zou moeten. Je bent echt een ramp.” De Quidditch captain ging inmiddels weer over op een ander onderwerp alsof er niets gebeurd was; Evan vond dit prima. Zijn blauwgrijze ogen zochten mee naar de bludger, maar in een donker bos gevuld met mist en duisternis naar een donkere bal zoeken, viel nog niet echt mee. “Ik denk dat hij je zit te treiteren,” zei hij met een frons. “Ik denk dat hij allang terug naar zijn hok is gegaan en dat we hier voor niets zitten te zoeken.” Hij haalde zijn schouders op. “Maar hé, we kunnen de nacht ook hier doorbrengen. Ik heb toch niks beters te doen.” Zijn huiswerk was al zo lang aan het wachten dat daar nog wel een extra dag bij kon en bovendien hadden ze morgen toch een vrije dag. Daar konden ze net zo goed in stijl aan beginnen, niet dan? Zijn blik gleed door het bos toen hij ergens een geluid hoorde dat niet op een bludger leek, maar ook niet op dat van een mens. Hoewel hij net deed alsof hem dat niets interesseerde, ging hij toch iets rechter zitten en keek hij iets alerter dan voordien naar zijn omgeving.
Evan Castle
Slytherin Student
icon + karakterkaart :
IC :
56
Name :
Freedje
- ka'on agard -
“Ik neem terug wat ik zei,” reageerde Evan op haar 'mooie' ontwijkingsmanoeuvre. Ka'on grinnikte kort om de reactie. Voor haar was het niet heel abnormaal om plotselinge bewegingen te maken maar voor anderen kon dat anders zijn. “Ik denk dat er heel veel gekwalificeerde spelers in je team zitten om je over te nemen als dat zou moeten. Je bent echt een ramp.” Kort draaide Ka'on haar hoofd nog een keer om haar tong kort naar hem uit te steken. Deze keer gebeurde er gelukkig niets, dat was pas echt slecht geweest. “Ik denk dat hij je zit te treiteren,” reageerde Evan op haar frustratie over de bludger. “Ik denk dat hij allang terug naar zijn hok is gegaan en dat we hier voor niets zitten te zoeken.” Als die dingen echt van zichzelf zouden terugkomen, zou ze hier niet vliegen. “Maar hé, we kunnen de nacht ook hier doorbrengen. Ik heb toch niks beters te doen.” Kijk, dat was de juiste houding. Ka'on knikte instemmend waarna een vreemd geluid haar oren binnen kwam. Dat was zeker de bludger niet. Direct maakte Ka'on een bocht richting het geluid. "Wil je nog wedden om wat het is?" vroeg ze met een grijns op haar gezicht. Want oh echt wel dat ze zou gaan kijken waar dat geluid vandaan kwam.
Ka'on Agard
Quidditch Captain Gryffindor
icon + karakterkaart :
IC :
184
Name :
Anouk
Evan klemde opnieuw zijn knieën stevig om de bezem heen toen het meisje plotseling een boogje maakte om in de richting van het geluid te vliegen. Hij trok kort zijn wenkbrauw op, voor het eerst sinds jaren het gevoel van bewondering hebbend voor iemand. De meesten die hij kende zouden zich juist van het geluid weggedraaid hebben, maar zij leek er een spelletje van te willen maken. Voor hem was het goed. Hij had zich dood verveeld alleen in het bos en nu zou er misschien eindelijk eens iets spannends gaan gebeuren. Het klonk in elk geval niet als één of ander klein beest dat zich te wild had voortbewogen in het struikgewas, dus resteerde de vraag wat het dan wél was. Daar zouden ze als het aan de Gryffindor Quidditch captain lag in elk geval snel genoeg achter komen. “Ik hoop zo’n mythisch wezen waar we het tijdens Care for Magical Creatures wel eens over hebben.” Hoe vet zou het zijn als ze zo’n centaur tegen zouden komen? Volgens de beschrijving in zijn boek hing hun karakter behoorlijk af van hoe je ze benaderde. Als je intimiderend overkwam, was de kans groot dat ze zich bedreigd voelden en dat ze je aan gingen vallen. Ze bleken sowieso niet echt van mensen te houden en zouden om die reden eerder terughoudend reageren dan dat ze je echt met open armen zouden ontvangen. Nee, dan zou hij misschien liever een hippogriff tegenkomen. Daar hadden ze in hun derde jaar kennis mee gemaakt en hij had op de rug van zo’n beest mogen rijden omdat het hem blijkbaar aardig genoeg vond om naar hem terug te buigen. Dat had hij zo cool gevonden dat hij zich niks had aangetrokken van het gegrinnik van zijn afdelingsgenoten. Trouwens, diegenen die het te luidruchtig hadden gedaan, hadden dat achteraf wel geweten. “Als we een hippogriff tegen zouden komen, dan rijd ik met hem mee, hoor. No offense naar jou, maar het gevoel om achterop op zo’n beest te zitten, is gewoon magisch.” Hij zei het op een zo relaxt mogelijke manier zodat hij niet over zou komen als één of ander watje, maar zijn voorkeur naar Care for Magical Creatures klonk duidelijk door in de toon van zijn stem.
Evan Castle
Slytherin Student