De rode striem op haar arm gloeide zachtjes, alsof ze een zweepslag had gekregen. Het meisje wist nu al dat die rode striem binnen een dag er blauw zou uitzien en daarna groen. Geweldig, de komende dagen zou ze iets met lange mouwen moeten dragen. Iedereen in Ravenclaw wist dat Emily warmbloedig was, zij was altijd de eerste om shirts met korte mouwen te dragen. Dat was de random gedachte die door haar hoofd schoot voordat ze zich afvroeg waarom de jongen de tentakel had gebeten in plaats van iets anders te hebben gedaan.
"Het leek me vrij sterk dat brute kracht zou werken en ik zou niet weten wat er zou kunnen gebeuren als ik er magie op af zou vuren. Bovendien," tot daar kon ze zijn redeneren wel volgen. Voor hetzelfde geld blies hij haar arm af of zou de tentakel hem hebben aangevallen. Toen hij zijn mond open deed en zijn wang wat naar achteren schoof gingen haar ogen wat wijder open. "Damn", zei ze zachtjes terwijl hij zijn mond terug sloot. Ze had wel eens geruchten gehoord dat er een Vampier op school zat. Er deden wel meerdere geruchten de ronde waarvan de meesten absurder waren dan de andere. Blijkbaar bleken deze waar te zijn. "Dus je bent een vampier?", vroeg ze oprecht nieuwsgierig, even vergat ze wat er net allemaal gebeurd was.