A different kind of flavor
Expecto Patronum :: RPG :: Hogwarts Outskirts :: Hogsmeade :: Honeydukes
Pagina 1 van 5• Deel
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
A different kind of flavor
- ezra lowell -
Iedereen had wel eens van die momenten waar ze hun nieuwsgierigheid het over lieten nemen. Zelfs hij, als Head Boy, had die momenten wel eens. Waarschijnlijk wel vaker dan de gemiddelde Head student maar goed. Normaal ging dat over andere dingen. Dit was iets waar hij nooit zo heel nieuwsgierig naar was geweest. Ja natuurlijk als kind en op het moment dat je er echt veel van gaat merken. Dan zijn zulke vragen te verwachten. Maar buiten dat? Nee, buiten dat was hij er nooit zo nieuwsgierig naar geweest. Hij was altijd maar een beetje met de stroom mee gegaan en had zich er daardoor niet echt door laten veranderen. Toch stond hij nu in de grote snoepwinkel in Hogsmaede. Zijn ogen gleden over alles wat er in de vitrines stond en lag. Op zoek naar een bepaald iets dat hij in de 'Unusual Tastes' sectie zou moeten vinden. Uiteindelijk belandde hij dan bij de donker rode lolly's. Twijfelend bleef hij voor de vitrine staan. Zou hij het doen of kon hij het beter laten?
[Eerste post voor Cheryl]
[Eerste post voor Cheryl]
Ezra Lowell
Slytherin Head Boy
icon + karakterkaart :
IC :
109
Name :
Anouk
Re: A different kind of flavor
Een trillerige zucht verliet haar lippen terwijl ze naar de brief keek die ze vasthad in haar handen. Het was van hém. Dat ze haar mond tegen Evan moest houden van wat er in de vakantie gebeurd was. Dat praten geen zin had omdat toch niemand haar kon redden van haar lot. Dat zij als Gryffindor in een zuivere familie geborene zijnde ervoor moest zorgden dat zij de eer omhooghield en dat er geen ontkomen meer aan was aan hun huwelijk. Niemand op school wist dat ze verloofd was en dit wilde ze graag zo houden. Sommigen wisten dat ze geen goede band had met haar ouders omwille van het feit dat ze niet in Slytherin zat, maar voor de rest was het voor hun voornamelijk gokken. En dat vond ze prima. Ze verwachtte ook geen mirakels meer, niet na wat er tijdens de zomervakantie was gebeurd. De wond op haar schouder brandde nog steeds als ze eraan dacht. En de bange blik in de ogen van zijn broertje bleef haar nog steeds lastigvallen in haar ergste nachtmerries als ze eindelijk kon slapen. Het was omdat ze een tuthola in haar slaapzaal had zitten die een mooi uiterlijk het belangrijkste van de wereld vond, anders had men het slaapgebrek direct opgemerkt. Ze wist niet hoe, maar het meisje had een spell geleerd waarmee ze oneffenheden in het gezicht kon wegwerken. En dus vielen de wallen onder Cheryl’s ogen niet zo op als Cheryl gevreesd had. Ze wierp nog één blik op de brief en besloot daarna om maar iets anders te gaan doen. Het had geen zin om hier te blijven zitten. Ze propte de brief tussen de bladeren van een boek uit haar eerste jaar, trok snel een trui over haar hoofd en sloeg haar haren naar één kant over haar schouder. Ze trok een jas aan en wikkelde een sjaal om haar nek waarna ze naar beneden ging. Het duurde niet al te lang voordat ze buiten stond en het duurde nog minder lang eer dat ze in Hogsmeade was. Onwillekeurig gleed haar blik naar de favoriete winkel van haar broer en nog onwillekeuriger gleed er een glimlach om haar lippen toen ze dacht aan al die keren dat hij haar in de maling had genomen. Ze zag een jongen naar de vitrines kijken en herkende hem algauw als de Slytherin Head boy, Ezra. Het zou de Head boy van haar afdeling zijn geweest als alles anders was gelopen. Ze beet op haar lip, schudde haar hoofd en besloot om hem te benaderen. Al zeker toen ze hem twijfelachtig naar de lolly’s zag kijken. “Ik zou het laten als ik jou was,” waarschuwde ze hem goedmoedig. “Mijn broer heeft me al eens het snoep gegeven dat ernaast ligt en ik kan je zeggen dat ik mijn huid nu nog altijd controleer op puisten. En dat is alweer twee jaar geleden, kun je nagaan.” Kon ze maar heel even teruggaan naar die onbezorgde tijd waar alles nog goed was tussen haar en haar broer. Al was het maar voor heel even.
Cheryl Castle
Gryffindor student
icon + karakterkaart :
IC :
48
Name :
Freedje
Re: A different kind of flavor
- ezra lowell -
Waarom zou hij het nu wel doen als hij altijd al gewoon gelaten had? Geen idee. Gewoon een willekeurige ingeving. Toch probeerde hij, hier voor de vitrine, er achter te komen waar dat idee eigenlijk vandaan was gekomen. Zijn gedachtestroom werd echter onderbroken toen iemand tegen hem sprak. “Ik zou het laten als ik jou was,” waarschuwde een vrouwenstem hem. Ezra keek over zijn schouder en zag een Gryffindor studente staan. Ze zat niet in zijn jaar, noch zijn house, dus kende hij haar niet. “Mijn broer heeft me al eens het snoep gegeven dat ernaast ligt en ik kan je zeggen dat ik mijn huid nu nog altijd controleer op puisten. En dat is alweer twee jaar geleden, kun je nagaan.” Ah, dus daarom raadde ze hem aan het niet te doen. Ezra grinnikte kort voor hij zich volledig naar haar omdraaide. "Dit zijn de ongewone smaken, de gekke effecten staan daar." Hij gaf een knikje richting een andere hoek van de winkel. Ezra moest eerlijk toegeven dat hij het meeste snoep in die hoek ook niet wilde proberen. Je wist maar nooit wat je er aan over zou houden. Meestal was het niets positiefs. "Al kan ik niet zeggen dat het gemiddelde mens deze smaken lekker zal vinden," sprak hij, waarna hij zich half omdraaide en nog een keer richting de vitrine knikte. Het waren over het algemeen dingen die voor andere soorten of voor mensen met een hele vreemde smaak bedoeld waren.
Ezra Lowell
Slytherin Head Boy