A different kind of flavor
Expecto Patronum :: RPG :: Hogwarts Outskirts :: Hogsmeade :: Honeydukes
Pagina 2 van 5• Deel
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: A different kind of flavor
- ezra lowell -
Het vieze gezicht dat ze trok toen ze de lolly weer uit haar mond haalde, deed hem bijna weer in de lach schieten. Waarom nam ze dan ook zoiets aan? “Tja, wat kan ik zeggen? De Gryffindor in me kwam naar boven. Wij moeten altijd laten zien dat we wel van een uitdaging gediend zijn.” Ezra gaf een knikje omwille de verklaring. Nu zat ze alleen wel met die smaak in d'r mond. Bloedsmaak kon een aardig lange tijd blijven hangen. “Jezus, ben je een vampier of zo? Ik kan me niet herinneren dat ik iemand nog zo van een lolly heb zien genieten, vooral van een bloedlolly.” De verbaasde vraag van de Gryffindor leerlinge verraste hem een beetje. Natuurlijk wist niet iedereen het maar hij nam vaak aan dat de oudere jaars er wel een keer van hadden gehoord ondertussen. Ze was dus een uitzondering op die regel. “Maar nu heb je je geld wel verspild aan een nog niet eens voor een kwart opgegete bloedlolly. Het beste wat ik voor je terug kan doen, is voorstellen om er eentje te gaan drinken bij the Three Broomsticks.” Het voorstel kwam al voor hij nog antwoord had kunnen geven op de vorige vraag. "Kijk," sprak hij voor hij zijn mond een stukje opende en zijn wang een klein stukje opzij trok. Daardoor werden zijn hoektanden goed zichtbaar. Natuurlijk waren ze niet zo extreem groot als die van volbloed vampiers maar ze waren duidelijk wel groter en scherper dan die van een mens. "Zeker dat je wat wil drinken met een bloedzuiger?" vroeg hij terug met wat humor in zijn stem. Zijn uitsprak klopte niet helemaal aangezien hij - in tegenstelling tot een volbloed - geen bloed nodig had om te overleven. Hij kon er altijd wel mee lachen, mensen vertellen dat hij niet geheel menselijk was. De reacties waren er vaak wel grappig op. Sommige werden boos of keurde hem af, daar had hij de afgelopen paar jaar wel aan leren wennen. Andere mensen waren gechoqueerd of gefascineerd, die waren het leukste.
Ezra Lowell
Slytherin Head Boy
icon + karakterkaart :
IC :
109
Name :
Anouk
Cheryl had de opmerking over de vampier eigenlijk als een grapje bedoeld, maar opeens maakte Ezra een opmerking, deed hij zijn vinger achter zijn lippen en liet haar zijn tanden zien. Cheryl boog zich naar voren en merkte op dat zijn hoektanden scherper waren dan die van de gemiddelde mens. Aangezien ze al vrij veel had meegemaakt in haar leven en van niet veel schrok, maakte ook dit nu niet echt een heel erg grote indruk op haar. Toch kon ze de verbazing maar amper verbergen en ze grinnikte wat toen ze haar hoofd terug naar achteren boog. Het verklaarde in elk geval wel waarom hij die bloedlolly’s zo lekker vond. Ze lachte deze keer hardop toen Ezra vroeg of ze zeker was dat ze met een bloedzuiger iets wilde gaan drinken. “Het ligt er natuurlijk aan wat je wilt drinken,” zei ze al even plagerig terug. “Ik vrees dat als het op bloed aankomt dat je het bij die lolly’s gaat moeten houden. Mijn bloed is niet zuiver genoeg om te doneren.” Ze kon het niet helpen dat dat laatste een tikkeltje bitter eruit kwam. Ze had het in haar eerste jaar tot de kerstvakantie uit kunnen stellen dat ze in Gryffindor was ingedeeld. Heel hun familie, zowel langs moederskant als langs vaderskant, waren tot nu toe allemaal Slytherins geweest en dus had haar moeder haar schok amper kunnen verbergen toen Cheryl aan kwam zetten met haar rode uniform. Ze had verwacht dat ze tegengas zou krijgen, maar ze had niet verwacht dat haar moeder zodanig door zou draaien dat ze haar uit zou huwelijken aan een oudere, afgestudeerde Slytherin. “Maar mijn voorstel blijft nog steeds staan, ja,” zei ze met nu weer een bredere glimlach om haar lippen. “Ik schrik niet zo snel van dat soort dingen. Ik vind het zelfs best wel cool. Je moet me dan ook vergeven als ik er wat vragen over ga stellen. Als je dat liever niet hebt, zou ik nu mijn aanbod afslaan als ik jou was.” Ze zei het op een plagerige toon tegen hem, maar ergens zou ze het wel jammer vinden als hij het af zou slaan. Het was te lang geleden dat ze nog eens ontspannen grapjes had kunnen maken met iemand van de afdeling van haar broer.
de rest post ik morgenmiddag bij
Cheryl Castle
Gryffindor student
icon + karakterkaart :
IC :
48
Name :
Freedje
- ezra lowell -
De brunette leunde wat naar voren om zijn tanden wat beter te kunnen bekijken. Hij bleef doodleuk zo staan tot ze weer terug rechtop ging staan en hij zijn wang weer los kon laten. Ze moest toch wel om zijn opmerkingen lachen. “Het ligt er natuurlijk aan wat je wilt drinken,” reageerde ze plagerig. Het was fijn dat ze hem in ieder geval daar niet te serieus op nam. Je had ook van die types die recht dachten dat hij het meende. “Ik vrees dat als het op bloed aankomt dat je het bij die lolly’s gaat moeten houden. Mijn bloed is niet zuiver genoeg om te doneren.” Kort fronste hij door de reactie maar hij zou daar verder niet op in gaan. Het waren zijn zaken niet en omdat ze niet tot zijn house bemoeide had hij er nou ook niet echt de behoefte voor om zich er mee te gaan bemoeien. “Maar mijn voorstel blijft nog steeds staan, ja,” hervatte de brunette zich. “Ik schrik niet zo snel van dat soort dingen. Ik vind het zelfs best wel cool. Je moet me dan ook vergeven als ik er wat vragen over ga stellen. Als je dat liever niet hebt, zou ik nu mijn aanbod afslaan als ik jou was.” Er bleek dus wel wat meer dan alleen beleefdheid achter haar voorstel te zitten, nieuwsgierigheid speelde ook een rol. "Nou aangezien ik het niet nodig heb en geen zin heb om van Hogwarts getrapt te worden in m'n laatste jaar denk ik dat ik het maar bij Butterbeer hou. En de vragen ben ik ondertussen wel gewend," gaf Ezra toe met een kleine glimlach. Heck, hij was zelfs gaan helpen tijdens de Defence Against the Dark Arts lessen zodat ze hun vragen daar konden stellen in plaats van op elk willekeurig moment in de gangen.
Ezra Lowell
Slytherin Head Boy