Expecto Patronum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

A different kind of flavor

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden

A different kind of flavor - Pagina 2 Empty Re: A different kind of flavor

Bericht van Ezra Lowell za dec 22 2018, 16:17

- ezra lowell -
Het vieze gezicht dat ze trok toen ze de lolly weer uit haar mond haalde, deed hem bijna weer in de lach schieten. Waarom nam ze dan ook zoiets aan? “Tja, wat kan ik zeggen? De Gryffindor in me kwam naar boven. Wij moeten altijd laten zien dat we wel van een uitdaging gediend zijn.” Ezra gaf een knikje omwille de verklaring. Nu zat ze alleen wel met die smaak in d'r mond. Bloedsmaak kon een aardig lange tijd blijven hangen. “Jezus, ben je een vampier of zo? Ik kan me niet herinneren dat ik iemand nog zo van een lolly heb zien genieten, vooral van een bloedlolly.” De verbaasde vraag van de Gryffindor leerlinge verraste hem een beetje. Natuurlijk wist niet iedereen het maar hij nam vaak aan dat de oudere jaars er wel een keer van hadden gehoord ondertussen. Ze was dus een uitzondering op die regel. “Maar nu heb je je geld wel verspild aan een nog niet eens voor een kwart opgegete bloedlolly. Het beste wat ik voor je terug kan doen, is voorstellen om er eentje te gaan drinken bij the Three Broomsticks.” Het voorstel kwam al voor hij nog antwoord had kunnen geven op de vorige vraag. "Kijk," sprak hij voor hij zijn mond een stukje opende en zijn wang een klein stukje opzij trok. Daardoor werden zijn hoektanden goed zichtbaar. Natuurlijk waren ze niet zo extreem groot als die van volbloed vampiers maar ze waren duidelijk wel groter en scherper dan die van een mens. "Zeker dat je wat wil drinken met een bloedzuiger?" vroeg hij terug met wat humor in zijn stem. Zijn uitsprak klopte niet helemaal aangezien hij - in tegenstelling tot een volbloed - geen bloed nodig had om te overleven. Hij kon er altijd wel mee lachen, mensen vertellen dat hij niet geheel menselijk was. De reacties waren er vaak wel grappig op. Sommige werden boos of keurde hem af, daar had hij de afgelopen paar jaar wel aan leren wennen. Andere mensen waren gechoqueerd of gefascineerd, die waren het leukste.
Ezra Lowell
Slytherin Head Boy
Ezra Lowell
icon + karakterkaart :
A different kind of flavor - Pagina 2 Ezra_i10

IC :
109

Name :
Anouk

Hogwarts ID
Year: Seventh year
Species: Half-vampire

Slytherin Head Boy

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van Cheryl Castle za dec 22 2018, 20:15

Cheryl had de opmerking over de vampier eigenlijk als een grapje bedoeld, maar opeens maakte Ezra een opmerking, deed hij zijn vinger achter zijn lippen en liet haar zijn tanden zien. Cheryl boog zich naar voren en merkte op dat zijn hoektanden scherper waren dan die van de gemiddelde mens. Aangezien ze al vrij veel had meegemaakt in haar leven en van niet veel schrok, maakte ook dit nu niet echt een heel erg grote indruk op haar. Toch kon ze de verbazing maar amper verbergen en ze grinnikte wat toen ze haar hoofd terug naar achteren boog. Het verklaarde in elk geval wel waarom hij die bloedlolly’s zo lekker vond. Ze lachte deze keer hardop toen Ezra vroeg of ze zeker was dat ze met een bloedzuiger iets wilde gaan drinken. “Het ligt er natuurlijk aan wat je wilt drinken,” zei ze al even plagerig terug. “Ik vrees dat als het op bloed aankomt dat je het bij die lolly’s gaat moeten houden. Mijn bloed is niet zuiver genoeg om te doneren.” Ze kon het niet helpen dat dat laatste een tikkeltje bitter eruit kwam. Ze had het in haar eerste jaar tot de kerstvakantie uit kunnen stellen dat ze in Gryffindor was ingedeeld. Heel hun familie, zowel langs moederskant als langs vaderskant, waren tot nu toe allemaal Slytherins geweest en dus had haar moeder haar schok amper kunnen verbergen toen Cheryl aan kwam zetten met haar rode uniform. Ze had verwacht dat ze tegengas zou krijgen, maar ze had niet verwacht dat haar moeder zodanig door zou draaien dat ze haar uit zou huwelijken aan een oudere, afgestudeerde Slytherin. “Maar mijn voorstel blijft nog steeds staan, ja,” zei ze met nu weer een bredere glimlach om haar lippen. “Ik schrik niet zo snel van dat soort dingen. Ik vind het zelfs best wel cool. Je moet me dan ook vergeven als ik er wat vragen over ga stellen. Als je dat liever niet hebt, zou ik nu mijn aanbod afslaan als ik jou was.” Ze zei het op een plagerige toon tegen hem, maar ergens zou ze het wel jammer vinden als hij het af zou slaan. Het was te lang geleden dat ze nog eens ontspannen grapjes had kunnen maken met iemand van de afdeling van haar broer.

de rest post ik morgenmiddag bij
Cheryl Castle
Gryffindor student
Cheryl Castle
icon + karakterkaart :
A different kind of flavor - Pagina 2 100x100

IC :
48

Name :
Freedje

Hogwarts ID
Year: Sixth year
Species: Wizard

Gryffindor student

Bericht van Ezra Lowell za dec 22 2018, 21:40

- ezra lowell -
De brunette leunde wat naar voren om zijn tanden wat beter te kunnen bekijken. Hij bleef doodleuk zo staan tot ze weer terug rechtop ging staan en hij zijn wang weer los kon laten. Ze moest toch wel om zijn opmerkingen lachen. “Het ligt er natuurlijk aan wat je wilt drinken,” reageerde ze plagerig. Het was fijn dat ze hem in ieder geval daar niet te serieus op nam. Je had ook van die types die recht dachten dat hij het meende. “Ik vrees dat als het op bloed aankomt dat je het bij die lolly’s gaat moeten houden. Mijn bloed is niet zuiver genoeg om te doneren.” Kort fronste hij door de reactie maar hij zou daar verder niet op in gaan. Het waren zijn zaken niet en omdat ze niet tot zijn house bemoeide had hij er nou ook niet echt de behoefte voor om zich er mee te gaan bemoeien. “Maar mijn voorstel blijft nog steeds staan, ja,” hervatte de brunette zich. “Ik schrik niet zo snel van dat soort dingen. Ik vind het zelfs best wel cool. Je moet me dan ook vergeven als ik er wat vragen over ga stellen. Als je dat liever niet hebt, zou ik nu mijn aanbod afslaan als ik jou was.” Er bleek dus wel wat meer dan alleen beleefdheid achter haar voorstel te zitten, nieuwsgierigheid speelde ook een rol. "Nou aangezien ik het niet nodig heb en geen zin heb om van Hogwarts getrapt te worden in m'n laatste jaar denk ik dat ik het maar bij Butterbeer hou. En de vragen ben ik ondertussen wel gewend," gaf Ezra toe met een kleine glimlach. Heck, hij was zelfs gaan helpen tijdens de Defence Against the Dark Arts lessen zodat ze hun vragen daar konden stellen in plaats van op elk willekeurig moment in de gangen.
Ezra Lowell
Slytherin Head Boy
Ezra Lowell
icon + karakterkaart :

IC :
109

Name :
Anouk

Hogwarts ID

Slytherin Head Boy

Bericht van Cheryl Castle zo dec 23 2018, 15:21

Het was stom van haar geweest om een opmerking te maken over haar bloedlijn, maar gelukkig vatte Ezra haar bittere ondertoon op als een teken om er niet over te beginnen. Daar was ze hem best dankbaar voor, al wist ze dat Slytherins niet bekend stonden als het nieuwsgierige type en zich dan ook niet gauw geroepen voelden om zich ergens in te gaan mengen. Haar broer was een uitzondering op de regel: als hij je kon pakken met je ellende door het op een gegeven moment tegen je te gaan gebruiken als je niet bij hem in het krijt stond, zou hij dat ook zeker doen. Maar ze wist niet of hij door zou gaan op gevoelens. Bij haar deed hij dat wel, maar bij anderen leek hij daar behoorlijk terughoudend in te zijn. Ze stelde zichzelf voor hoe het zou zijn als haar broer ooit iemand leuk zou vinden… en kon zich dat op de één of andere manier moeilijk voorstellen. Evan was, net zoals zij, nog nooit echt verliefd op iemand geworden en de kans dat hij zich aan iemand overgaf, was vrij klein. Toch verwachtten hun ouders wellicht dat ook hij zou trouwen en de zuivere bloedlijn van de Castles voort zou zetten. Haar moeder had het belachelijke idee in haar hoofd dat Cheryl de bloedlijn had geruïneerd en dat er langs haar kant uit alleen nog zuivere baby’s zouden komen als ze haar eer zou herstellen door met een Slytherin te trouwen. Cheryl huiverde al bij het idee welke verwachtingen er na hun huwelijk te pas zouden komen. Snel concentreerde ze zich weer op haar gesprek met Ezra zodat ze daar niet al te lang over na hoefde te denken. “Cool,” antwoordde ze. “Zullen we dan?” Ze draaide zich weg van de shop en nadat ze weer buiten stond, liep ze in de richting van the Three Broomsticks, aannemend dat Ezra haar wel zou volgen. Toch hield ze haar pas wat in zodat ze niet te ver voor hem uit liep. “En ben je dan echt één van die vampiers zoals de oude legendes? Die ’s nachts helemaal opleven, die altijd een koude huid hebben, die zonlicht moeilijk kunnen verdragen en dat soort dingen.” Ze stak haar handen in haar zakken vanwege de koude windvlaag die op kwam steken en liet haar blik weer in de richting van de Slytherin glijden.
Cheryl Castle
Gryffindor student
Cheryl Castle
icon + karakterkaart :

IC :
48

Name :
Freedje

Hogwarts ID

Gryffindor student

Bericht van Ezra Lowell zo dec 23 2018, 18:16

- ezra lowell -
De stilte tussen wat hij zei en haar antwoord leek wat langer te duren dan vooraf. “Cool,” reageerde de brunette toch. “Zullen we dan?” stelde de Gryffindor leerlinge voor. Ze draaide zich al om voor hij antwoord had kunnen geven en liep de winkel uit. Ezra haalde zijn schouders een keer op, stopte de lolly in zijn mond en volgde haar. Eenmaal buiten liep ze wat langzamer zodat hij de tijd kreeg om naast haar te komen lopen. “En ben je dan echt één van die vampiers zoals de oude legendes? Die ’s nachts helemaal opleven, die altijd een koude huid hebben, die zonlicht moeilijk kunnen verdragen en dat soort dingen.” Dat was een van de meest standaard vragen die hij over het hele gebeuren kreeg. Het was ook wel lastig te beantwoorden omdat hij niet precies wist hoe het bij mensen noch volbloed vampieren zat. Dat had hij nooit gevoeld, dus kon hij er ook niet echt over oordelen. Ezra haalde de lolly even uit zijn mond zodat hij fatsoenlijk antwoord kon geven. "Nou, ik ben dus een halfbloed, dus eh half?" vertelde hij op een half vragende toon. Opnieuw stopte hij de bloedlolly terug in zijn mond. Want eigenlijk was dat ding nog best wel goed te doen zo.
Ezra Lowell
Slytherin Head Boy
Ezra Lowell
icon + karakterkaart :

IC :
109

Name :
Anouk

Hogwarts ID

Slytherin Head Boy

Bericht van Cheryl Castle zo dec 23 2018, 19:39

Cheryl had eerlijk gezegd verwacht dat hij het ging ontkennen en dat hij een paar andere specifieke kenmerken van zijn “soort” ging opnoemen, maar in plaats daarvan beaamde hij half en half wat ze zei. Ze had geen idee hoe ze dat kon opvatten, maar ze merkte dat er ook niet echt naar te vragen viel: Ezra leek zelf maar amper te weten wat het vampier zijn precies voor hem inhield. En dus gaf ze enkel een knikje naar hem, haar blik weer even terug naar voren richtend. Het leek haar nogal een domme vraag om te vragen hoe hij erachter was gekomen dat hij half vampier was; zijn scherpe hoektanden spraken voor zich. En dus besloot ze om het maar over een andere boeg te gooien. “En ben jij de enige die zo’n eh… gave heeft?” Ze had geen idee of ze het zo wel mocht noemen. Hij leek er zelf redelijk oké mee te zijn, maar ze wist natuurlijk niet hoe hij er voordien over had gedacht. Had hij het erg gevonden? Aan de andere kant was er niets voor om zich te schamen: er waren meerdere mensen die speciale gaven hadden. Bijvoorbeeld mensen die elke maand als de volle maan hoog aan de hemel stond veranderden in een weerwolf. Daar had ze verhalen over gehoord, maar ze was nog nooit iemand tegengekomen die het bevestigd had. But then again, ze was ook nog nooit een vampier tegengekomen. Of een half-vampier. “Ik bedoel niet uit deze omgeving, maar ik bedoel uit je familie of zo. Is het overgenomen of ben jij echt de enige die het heeft in jullie bloedlijn?” En als dat zo was, hoopte Cheryl dat zijn moeder en vader daar goed mee om konden gaan. Niets was erger dan afgewezen worden door je ouders om iets waar je zelf geen controle over had. Die pijn kende ze maar al te goed en wenste ze niemand toe, zelfs haar ergste vijand niet. Vanuit haar ooghoeken zag ze het bordje opdoemen dat aangaf dat ze the Three Broomsticks naderden. Hoewel ze nu pas last begon te krijgen van de kou vond ze het niet erg als ze de warmte van de plek op kon zoeken. Ze deed de deur van het café open en genoot van de warmte en de geur van Butterbeer die haar tegemoet kwam. Als ze één plek van sereniteit kon aanduiden, dan was het toch wel echt deze.
Cheryl Castle
Gryffindor student
Cheryl Castle
icon + karakterkaart :

IC :
48

Name :
Freedje

Hogwarts ID

Gryffindor student

Bericht van Ezra Lowell zo dec 23 2018, 22:31

- ezra lowell -
Het hele punt was dat hij dingen wel kon vragen maar nooit de betrouwbaarheid zeker kon weten. Vampiers hadden hem altijd verteld dat ze geen last hadden van de kou maar hoe erg dat klopte kon hij niet zeggen. Aangezien hij er wat beter tegen kon moest er een kern van waarheid in zitten. Hij liep nu ook gewoon met zijn jas open en zijn sjaal los rond zijn nek buiten. Maar of ze er compleet geen last van hadden of gewoon minder dan hem en dat enkel uit trots zeiden wist hij niet. Vampiers waren immers belachelijk trots en gaven hun zwaktes niet graag hoe. Maar goed, nu was het wachten op de volgende vraag, die kwam altijd. “En ben jij de enige die zo’n eh… gave heeft?” vroeg de Gryffindor leerlinge. Er verscheen een frons op zijn gezicht, hij begreep niet helemaal wat ze bedoelde. Bovendien 'gave'? Zo had niemand het ooit genoemd, hij vond het eigenlijk wel grappig. “Ik bedoel niet uit deze omgeving, maar ik bedoel uit je familie of zo. Is het overgenomen of ben jij echt de enige die het heeft in jullie bloedlijn?” verklaarde de brunette gelukkig zelf al. Daar kon hij wat meer mee. "Nou de enige manier om een half-vampier te krijgen is door een kind tussen een mens en vampier te krijgen. Het zijn er niet veel maar er zijn er meer van mijne euh, soort. Alleen niet in mijn familie want dat is nog dat oude trotse type vampier," vertelde Ezra waarna hij zijn schouders een keer ophaalde. Inmiddels kwamen ze aan bij the Three Broomsticks. Ze werden begroet door een warme vlaag lucht bij het openen van de deur. Al snel vond Ezra een lege tafel en nam hij er plaats. "Nog vragen voor we wat drinken?" vroeg hij grinnikend.
Ezra Lowell
Slytherin Head Boy
Ezra Lowell
icon + karakterkaart :

IC :
109

Name :
Anouk

Hogwarts ID

Slytherin Head Boy

Bericht van Cheryl Castle ma dec 24 2018, 22:18

Cheryl gaf een klein knikje toen hij zijn antwoord gaf. Dat klonk logisch. Waarschijnlijk was het onmogelijk om een kind te baren met een speciale gave zonder dat minstens één van de ouders dezelfde gave had of iemand in de familie. Bovendien hoefde het niet altijd aan zoiets te liggen dat je het buitenbeetje van de familie werd; dat kon ook veroorzaakt worden door andere, stommere dingen. Zouden Ezra’s ouders ermee om kunnen gaan dat hij een half-vampier was? Ze ging het hem niet vragen. Dadelijk werd het gesprek naar haar geleid en daar was ze absoluut nog niet klaar voor. Ze wilde het zo goed mogelijk een geheim houden voor iedereen. Alleen haar broer wist dat ze een verloofde had en ze wist dat ze hem kon vertrouwen. Hij zou het niet zomaar aan iemand gaan vertellen zonder een goede reden en zonder dat met haar te overleggen. Zelfs al communiceerden ze nu niet meer met elkaar, ze wist dat hij zaken die zij echt moeilijk vond altijd voor zich kon houden, hoe veel druk er ook op hem lag om het toch te vertellen. “Nee, voorlopig niet meer,” zei ze en ze knipoogde plagerig naar hem waarna ze ging zitten. Ze bestelde een Butterbeer voor zichzelf en richtte haar blik op de andere mensen die in het café zaten. Zo te zien hadden meerdere mensen het idee gehad om naar hier te komen. Cheryl richtte haar blik weer naar Ezra en glimlachte. “Dus Head boy, hè?” Ze grinnikte. “Dan zal je je handen wel vol hebben aan mijn broer.” Ze wist dat haar broer een enorme reputatie had op school en dat velen hem meden daarom, maar volgens Cheryl kenden ze hem dan niet goed genoeg of wilden ze hem niet leren kennen. Hij was echt wel een persoon met gevoelens als ze hem leerden kennen, maar hij blokte alles gewoon af. “Evan is mijn broer trouwens,” lichtte ze kort toe. Alleen de naam al zou waarschijnlijk wel belletjes doen rinkelen bij Ezra. Als de Head boy zijnde moest hij Evan vast al wel op zijn rookgedrag of iets anders aangesproken hebben. “Maar laat je vooral niet bedwelmen door zijn harde karakter, hoor. Hij is eigenlijk best wel lief. Mensen weten gewoon niet hoe ze met hem om moeten gaan,” glimlachte ze.
Cheryl Castle
Gryffindor student
Cheryl Castle
icon + karakterkaart :

IC :
48

Name :
Freedje

Hogwarts ID