Expecto Patronum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

A different kind of flavor

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden

A different kind of flavor - Pagina 4 Empty Re: A different kind of flavor

Bericht van Ezra Lowell vr dec 28 2018, 16:44

- ezra lowell -
“Dat klinkt als een goed idee. Voor nu doe ik vooral veel kennis op door boeken te lezen en kan ik met trots zeggen dat ik al één spell onder controle heb. Nog niet echt veel, maar mijn broer vond het een goed idee om me zowel op offensieve, defensieve als healing spells te concentreren. Vooral de offensieve.” Dat verbaasde hem om eerlijk te zijn helemaal niets. Als Cheryl echt iets in de healing wilde gaan doen was het logisch dat haar voorkeur daar lag en niet bij offensieve magie. Evan kennende was het ook logisch dat zijn voorkeur wel bij het offensieve lag. "Je lijkt het beter te weten dan ik en jij hebt nog een jaar," greens Ezra voor hij nog een slok van zijn drinken nam. Jup, dit smaakte ook wel goed. Misschien juist omdat hij niet zo vaak dronk, wat hem op zijn volgende vraag bracht. "Drink je vaak?" Ja, ze waren hier nou toch, dan kon je onder die vraag ook niet echt meer uit komen. Bovendien was het haar idee geweest om hier heen te gaan.
Ezra Lowell
Slytherin Head Boy
Ezra Lowell
icon + karakterkaart :
A different kind of flavor - Pagina 4 Ezra_i10

IC :
109

Name :
Anouk

Hogwarts ID
Year: Seventh year
Species: Half-vampire

Slytherin Head Boy

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van Cheryl Castle vr dec 28 2018, 22:11

Cheryl was normaal gezien niet het verlegen type, maar als het op complimentjes aankwam, kon ze opeens redelijk bescheiden worden. Zo ook nu trok er een lichte blos over haar wangen en een zachte glimlach verscheen om haar lippen toen Ezra haar complimenteerde. Het was immers heel wat om van iemand die een jaar hoger zat te horen te krijgen dat jouw kennis beter was dan het zijne, al was dat voor iemand anders misschien niet zo speciaal. “Dat valt wel mee,” zei ze snel. “Het is natuurlijk wel belangrijk dat ik me zo veel mogelijk op het onderwerp richt zodat ik, als ik afstudeer over een jaar, niet met mijn mond vol tanden kom te staan. Een beetje basiskennis lijkt me immers wel vereist om ergens binnen te geraken.” En daarom zou het voor haar niet slecht zijn als ze al het één en ander research ging doen. Ezra ging echter al snel over op een ander onderwerp en Cheryl kon een betrapte glimlach niet onderdrukken terwijl ze naar hem keek. “Ik heb zo mijn momenten, ja,” gaf ze toe. Soms was het om de ellende van thuis te ontsnappen, soms was het omdat ze gewoon echt eens zin had om zat te worden. Meestal deed ze dat in haar eentje, al hadden Evan en zij er wel een record op staan in hun vierde jaar wat dronken worden betrof. Evan kon de drank echter beter aan dan zij en dus kon hij ook een oogje op haar houden als zij te dronken werd. Dankzij haar broer had ze zich ook een stuk veiliger gevoeld als ze ’s avonds weer over straat moest en hadden tot nu toe niet veel kerels haar iets durven te flikken. Maar daar was ze sowieso niet bang meer voor. “Ik ken mijn grenzen nu wel beter dan één jaar geleden. Evan en ik konden er toen wel eens een wedstrijdje van maken wie het snelste dronken werd, aangezien Butterbeer slechts een licht alcoholpercentage heeft. Je moet al goed doordrinken als je er echt dronken van wilt worden.” Ze grijnsde naar hem. “En jij? Ben jij vaak in het café te vinden?” Hij leek haar niet echt het type ervoor om vaak dronken te worden, maar je wist het natuurlijk nooit zeker.
Cheryl Castle
Gryffindor student
Cheryl Castle
icon + karakterkaart :
A different kind of flavor - Pagina 4 100x100

IC :
48

Name :
Freedje

Hogwarts ID
Year: Sixth year
Species: Wizard

Gryffindor student

Bericht van Ezra Lowell vr dec 28 2018, 22:26

- ezra lowell -
“Dat valt wel mee,” wuifde Cheryl zijn opmerking vrijwel direct weg. “Het is natuurlijk wel belangrijk dat ik me zo veel mogelijk op het onderwerp richt zodat ik, als ik afstudeer over een jaar, niet met mijn mond vol tanden kom te staan. Een beetje basiskennis lijkt me immers wel vereist om ergens binnen te geraken.” Ezra knikte instemmend. Als ze die kant op wilde wat dat wel zo handig. En tja, wat kon hij aan voorbereiding doen? Nou ja, zijn voorbereiding zat letterlijk in zijn bloed en was een deel van de reden dat hij de positie als Head Boy had aangenomen. “Ik heb zo mijn momenten, ja,” gaf de brunette toe op zijn drank vraag. “Ik ken mijn grenzen nu wel beter dan één jaar geleden. Evan en ik konden er toen wel eens een wedstrijdje van maken wie het snelste dronken werd, aangezien Butterbeer slechts een licht alcoholpercentage heeft. Je moet al goed doordrinken als je er echt dronken van wilt worden.” Je moest inderdaad een hoop achterover slaan wilde je er echt dronken van worden. “En jij? Ben jij vaak in het café te vinden?” vroeg Cheryl hem vervolgens. Ezra schudde een keer met zijn hoofd. "Niet vaak en nooit veel, ik vertrouw mezelf niet dronken." Ter verduidelijking tikte hij met zijn wijsvinger twee keer tegen een van zijn hoektanden. Aan de ene kant was het waarschijnlijk wel erg dat zoiets de reden was maar hij was niet anders gewend. Het deed hem niet zo veel meer.
Ezra Lowell
Slytherin Head Boy
Ezra Lowell
icon + karakterkaart :

IC :
109

Name :
Anouk

Hogwarts ID

Slytherin Head Boy

Bericht van Cheryl Castle vr dec 28 2018, 23:02

Ezra antwoordde negatief en wees vervolgens naar zijn hoektanden. Eerst begreep Cheryl het niet goed, maar toen drong het opeens tot haar door. Had hij minder controle over zichzelf als hij dronken was? Was het zoiets als kerels die zichzelf minder goed konden beheersen als ze een mooie meisje zagen? Ezra’s versie zou dan zijn dat hij sneller geneigd zou zijn om iemands bloed te drinken, als ze het zo mocht begrijpen. Ze wist niet of ze het überhaupt goed begreep, maar ze kon het op geen enkele andere manier interpreteren. Toch maakte het haar niet minder ongemakkelijk om tegenover hem te zitten. Sterker nog: ze werd juist weer een beetje nieuwsgierig naar wat het allemaal inhield omdat een halfbloed vampier te zijn. “Zijn er momenten dat je echt snakt naar bloed dan?” vroeg ze. Ze besefte pas hoe direct dat dat klonk nadat ze haar vraag had gesteld en even verscheen er een blos over haar wangen. “Ik bedoel…” Ze twijfelde kort. Hoe ging ze deze vraag nu weer formuleren? “Is het zoiets als aangetrokken worden door de geur van iemands bloed of kan het ook bijvoorbeeld al aangetrokken worden door iemands lichaamsgeur?” Het leek haar immers logischer dat zijn zelfbeheersing meer op de proef gesteld zou worden van allerlei aantrekkelijke lichaamsgeuren dan dat hij echt kon afgaan op de geur van bloed. Het was natuurlijk wel heel toevallig dat je iemand zou tegenkomen die aan het bloeden was na een avondje zuipen. “En denk je dat je sneller in de verleiding komt als je dronken bent?” Ze wist natuurlijk niet op welke momenten hij “dorst” had, dus ze kon onmogelijk plaatsen hoe het voor hem was als hij letterlijk de controle over zichzelf zou verliezen. Ze had wel verhalen gehoord over shapeshifters die tijdens de volle maan volledig de controle over zichzelf verloren en daar de volgende dag niets meer over konden vertellen. Het leek haar een akelig iets, de controle over jezelf volledig verliezen. Op dat vlak kon ze dus wel begrijpen dat Ezra huiverig was op het vlak van te veel drinken, als dat het gevolg voor hem zou zijn.
Cheryl Castle
Gryffindor student
Cheryl Castle
icon + karakterkaart :

IC :
48

Name :
Freedje

Hogwarts ID

Gryffindor student

Bericht van Ezra Lowell vr dec 28 2018, 23:24

- ezra lowell -
“Zijn er momenten dat je echt snakt naar bloed dan?” vroeg Cheryl als reactie op zijn verklaring over het drinken. “Ik bedoel…” vervolgde de brunette snel met een blos over haar wangen. Schijnbaar had ze toch wel door dat deze vraag een beetje direct was. Niet dat hij het zo erg vond. Dit besloot hij even niet te zeggen, het was te grappig om haar even te laten spartelen. “Is het zoiets als aangetrokken worden door de geur van iemands bloed of kan het ook bijvoorbeeld al aangetrokken worden door iemands lichaamsgeur?” veranderde ze haar vraag. “En denk je dat je sneller in de verleiding komt als je dronken bent?” voegde ze nog een extra vraag toe. Nu had hij toch aardig wat om te beantwoorden. Een zucht rolde over zijn lippen voor hij zijn grijze ogen voor een paar seconde op haar richtte. Dit voornamelijk om haar een beetje te pesten. "Het werkt waarschijnlijk voor ieder halfbloed anders, om dat eerst duidelijk te maken." Hij kon namelijk wel voor zichzelf spreken maar omdat ieder halfbloed iets anders erfde van hun 'unieke' ouder, was dat niet voor iedereen het zelfde. "Omdat ik het niet nodig heb, snak ik er ook niet naar. Het kan wel verleidelijk zijn maar niet zodanig dat ik mezelf niet meer zou kunnen beheersen. In een dronken staat zou ik die beheersing niet kunnen garanderen en dat risico ga ik niet nemen. Als ik iemand bijt wordt ik recht van school geschopt." Hij stopte om even een slok van zijn butterbeer te drinken. Van een heel stuk achter elkaar praten kreeg je een behoorlijk droge mond in de tussentijd. "Sommige vampiers gaan af op lichaamsgeur anderen op uiterlijk of bloedtype. Het zien en of ruiken van bloed triggert bepaalde instincten bij vampiers, dat is bij in vele mindere mate het geval. Maar het binnen krijgen er van sterkt die instincten wel aan. Vandaar dat ik over die lolly twijfelde."
Ezra Lowell
Slytherin Head Boy
Ezra Lowell
icon + karakterkaart :

IC :
109

Name :
Anouk

Hogwarts ID

Slytherin Head Boy

Bericht van Cheryl Castle vr dec 28 2018, 23:36

Cheryl beet op de binnenkanten van haar wangen om haar blos te beperken toen hun ogen elkaar voor een paar seconden ontmoette. Ze vroeg zich net af of ze het niet beter over een andere boeg kon gooien toen hij begon met antwoorden op haar vragen. Hij had tot nu toe niet veel problemen gemaakt over de vragen die ze stelde, maar ze had het idee dat dit iets persoonlijker lag dan de rest van de vragen die ze tot nu toe had gesteld. Dit ging letterlijk over zijn zwakte en Cheryl wist uit ervaring dat het niet gemakkelijk kon zijn om je zwaktes toe te geven, al leek hij daar minder moeite mee te hebben. Hij legde het gewoon op een kalme manier uit, alsof hij het over het weer had en niet over dat hij een potentiële bedreiging kon vormen voor anderen als hij dronken zou zijn. Ze gaf een knikje toen hij zijn uitleg deed. Het was logisch dat hij van school getrapt zou worden als hij zich tot zoiets zou toe zetten. Dat een bepaald iets in je bloed zat, wilde nog niet zeggen dat je het recht had om er gebruik van te maken. Ze gaf een knikje toen hij nog meer uitleg gaf. Het viel haar op dat hij het nu over anderen had gehad, maar niet wat het effect was op hemzelf. Ze had bijvoorbeeld nog geen idee of uiterlijk of lichaamsgeur het bij hem triggerden, maar om eerlijk te zijn dacht ze niet dat dat zo was. Misschien als hij dronken was, maar hij leek een goede zelfbeheersing te hebben als hij dat niet was. Eigenlijk zou het haar nooit op zijn gevallen als hij die bloedlolly niet zo lekker had gevonden en hij zijn hoektanden niet aan haar had laten zien. “Maar…” Ze voelde dat er weer een blos om haar wangen kwam. Ze had ook geen idee waarom ze juist aan dit onderwerp dacht, maar ze was er gewoon verschrikkelijk nieuwsgierig naar. “Zijn er meerdere dingen die dat verlangen kunnen triggeren? Ik bedoel… In sommige romans lees je wel eens over vampiers die het verlangen naar iemands bloed ook moeilijker kunnen onderdrukken als ze bijvoorbeeld intiem met iemand zijn.” Ze liet een korte stilte vallen en beet op de binnenkanten van haar wangen. Ze durfde te wedden dat hij al veel vragen had gehad, maar dat dít waarschijnlijk nog nooit in iemand was opgekomen om het te vragen aan hem. “Intiem als in zoenen uiteraard,” voegde ze er snel nog aan toe, alsof dat de schade van de vraag ook maar enigszins kon beperken. Waarschijnlijk niet.
Cheryl Castle
Gryffindor student
Cheryl Castle
icon + karakterkaart :

IC :
48

Name :
Freedje

Hogwarts ID

Gryffindor student

Bericht van Ezra Lowell za dec 29 2018, 17:00

- ezra lowell -
“Maar…” begon Cheryl weer. Ezra nam nog een slokje van zijn Butterbeer terwijl hij wachtte tot ze er zelf klaar voor was om haar vraag te stellen. “Zijn er meerdere dingen die dat verlangen kunnen triggeren? Ik bedoel… In sommige romans lees je wel eens over vampiers die het verlangen naar iemands bloed ook moeilijker kunnen onderdrukken als ze bijvoorbeeld intiem met iemand zijn.” Het scheelde behoorlijk weinig of hij had zijn drinken over tafel uit geproest. Snel wist hij het nog weg te slikken voor hij in de lach schoot. “Intiem als in zoenen uiteraard,” verduidelijkte de brunette nog in een poging om het minder er te laten klinken. Hij liet mensen altijd vrij vragen stellen er over maar dit was niet het type vraag dat hij vaak kreeg. Het was logisch dat hij ze niet kreeg toen hij nog jonger was of van de jongere leerlingen maar zelfs nu kreeg hij die vraag eigenlijk nooit te horen. Waarom precies wist hij niet, maar hij vond het eigenlijk wel grappig. Tegen de tijd dat hij uitgelachen was schudde hij zijn hoofd een keer. Zijn grijze ogen richtte hij voor een paar seconde op zijn drinken voor hij Cheryl weer aan keek. "Voor zo ver ik weet is dat persoonsafhankelijk. Mijn moeder heeft mijn vader nooit gebeten maar toch," sprak hij waarna hij een handgebaar naar zichzelf maakte. Hij zou er niet zijn geweest als zijn ouders nooit intiem bezig waren geweest. "Zelf heb ik dat ook niet maar er zijn wel gevallen bekend bij wie intimiteit er voor kan zorgen dat ze sneller bijten dan ze normaal zouden," vervolgde hij verklarend. Tot er hem iets te binnen schoot. Daar had hij nog niet eerder echt over nagedacht. "Al ben ik nooit intiem met iemand geweest - op wat voor manier dan ook - kort nadat ik bloed binnen kreeg dus ik kan het ook niet precies zeggen," mompelde hij met een lichte frons op zijn gezicht. Hm, dat zou hij misschien een keer uit moeten testen. Al zou dat voor de zekerheid natuurlijk wel na zijn examens zijn.
Ezra Lowell
Slytherin Head Boy
Ezra Lowell
icon + karakterkaart :

IC :
109

Name :
Anouk

Hogwarts ID

Slytherin Head Boy

Bericht van Cheryl Castle wo jan 02 2019, 15:27

Cheryl voelde haar wangen nog roder worden toen Ezra begon te lachen, maar aangezien ze het wel een begrijpelijke reactie vond en er zelf ook wel om kon lachen, verscheen er algauw een glimlach om haar lippen en was zijzelf even later ook aan het grinniken. Dat werd pas echt lachen toen Ezra niet ophield binnen de kortste keren en ze had moeite met te stoppen toen Ezra eindelijk in staat was om haar vraag aan te horen. Met een grijns hoorde ze het antwoord aan. Ze dacht niet dat ze het nog serieus over dit onderwerp kon hebben na zijn lachbui, maar ze kon het in ieder geval proberen. Ze gaf een knikje toen hij het verder toelichtte en vervolgens aangaf dat hij het zelf niet had. Vervolgens kwam de opmerking dat hij dat eigenlijk zelf ook niet zeker wist. Eerst had ze zijn woorden verkeerd verstaan en dacht ze dat hij zei dat hij zelf nog nooit intiem was geweest, maar toen besefte ze zich dat hij het had over intiem zijn na de inname van bloed. “Eens een keer proberen?” vroeg ze lachend aan hem, dit natuurlijk bedoelend voor de grap. Ze was, hoe veel Evan ook tegen haar mocht zeggen, niet van plan om zomaar jongens te gaan zoenen waar ze niets voor voelde. Ze dacht niet dat ze dat kon, niet na wat er met haar verloofde was gebeurd. Het was de bedoeling dat ze zich aan iemand voor het leven kon binden, niet om zomaar één nacht plezier te hebben en er dan weer vandoor te gaan. Maar ze schatte de kans dat ze iemand zou vinden voordat ze moest trouwen met haar verloofde vrij klein en dus moest ze andere manieren vinden om haar lot te ontlopen. “Maar het is best wel grappig om te weten dat niet alles in zo’n romans wordt overdreven.” Er zouden waarschijnlijk ook wel dingen in staan die echt niet konden, maar dat waren geen vragen die ze nu ging stellen. Ze had haar portie schaamte voor vandaag wel weer gehad. “Als je het probeert met iemand en je weet het antwoord moet je me wel een uil sturen, hoor. Nu ben ik eens echt nieuwsgierig.” En ze begon weer te lachen, een kleine grijns om haar lippen spelend terwijl ze een grote slok nam van haar Butterbeer en voor een moment genoot van combinatie die de smaken met zich meebrachten.
Cheryl Castle
Gryffindor student
Cheryl Castle
icon + karakterkaart :

IC :
48

Name :
Freedje

Hogwarts ID