The road towards knowledge [Lev]
Expecto Patronum :: RPG :: Hogwarts :: Hogwarts Castle :: Library
Pagina 7 van 15 • 1 ... 6, 7, 8 ... 11 ... 15
Re: The road towards knowledge [Lev]
No one ever finds life worth living - one has to make it worth living
De man leek eindeloos geduld te hebben met het jongere meisje. Zo was ze ergens ook wel benieuwd waar hij had leren koken en wanneer. Het was duidelijk dat hij last had van de uien die hij aan het snijden was waardoor ze even op het antwoord moest wachtten terwijl ze met grote concentratie de ballen deeg van elkaar aan het scheiden was. "Na dat ik klaar was met school ben ik eerst een paar jaar gaan reizen voor ik hier les kwam geven," Verklaarde de Professor, ergens was het best logisch dat hij niet meteen was aangenomen. Immers kwam ervaring met de jaren en was het soms goed om even de rest van de wereld gezien te hebben voordat iemand zich op een taak als deze zou storten. Ze kon zich niet voorstellen terug te keren naar Hogwarts en studenten les te geven, zelf was Aryana daar te verlegen voor. Uiteindelijk begon ze voorzichtig over de twee Professoren die getrouwd waren en weinig tijd voor elkaar leken te hebben. De man vroeg nog even naar de bollen die ze zorgvuldig gemaakt had, en ze gaf enkel aan met een knikje dat ze bijna klaar was. Hierna dacht de leraar over haar voorstel na. Immers kende hij de Professoren en kok vele malen beter dan het jonge kind. "Als ik het aan hem vraag zeker niet maar als jij het zou vragen, dan denk ik van wel. Ze zullen het op prijs stellen, hun laatste date is volgens mij al best een hele tijd geleden geweest." Besloot hij uiteindelijk waardoor het meisje knikte. Hoewel ze niet altijd zichzelf geschikt genoeg voelde om naar een onbekende te lopen en hem of haar iets te vragen zou ze haar stoute schoenen in dit geval wel aan willen trekken. Ze herinnerde zich nog goed hoe druk haar beide ouders waren geweest en hoeveel spijt haar vader had gehad van de tijd die hij zonder zijn vrouw had doorgebracht. Voordat het vuur hem zijn leven had gekost. ”Ik wil het hem wel vragen, maar help jij mij dan als het lukt om het een goede verrassing te houden en ze op de juiste plek te krijgen?” Vroeg ze zacht wetende dat ze het niet alleen klaar kon spelen. Immers was het veel werk en kenden de Professoren haar nog niet zo goed. De leraar draaide zich om en zette een pan op het vuur waarna het meisje hem met intelligente ogen in de gaten hield. ” Zou jij de eieren willen pellen? Hou de pan eerst even onder de koude kraan zodat je jouw handen niet verbrand.” Vroeg hij haar waardoor het meisje kort knikte, het laatste bolletje weg legde en de pan onder het koude water zette. Waarna ze even wachtte voordat ze de eieren begon te pellen. Die nu iets warmer dan haar hand voelden.
@Lev Nekrasov|| words: 476
Laatst aangepast door Aryana Miller op do nov 08 2018, 16:08; in totaal 2 keer bewerkt
icon + karakterkaart :
IC :
282
Name :
Butter
icon + karakterkaart :
IC :
156
Name :
Anouk
No one ever finds life worth living - one has to make it worth living
Aryana vroeg zich af of de oudere Wizard haar zou helpen zodra ze hem dat vroeg. Natuurlijk had ze het niet echt af hoeven vragen, hij was best beschermend tegenover haar geweest en leek over een immense hoeveelheid geduld te bezitten. Daarbij was hij ook een Professor en zou hij waarschijnlijk zich beter in kunnen leven in de twee andere Professoren. "Natuurlijk, ik heb veel aan ze te danken." Verklaarde hij terwijl hij wegliep om de snijplank en het mes schoon te maken terwijl ze zorgvuldig de twee eieren pelde. Ze waren voldoende afgekoeld om niet meer haar handen te verbranden maar enkele van de stukjes schil wouden niet geheel meewerken, wat ervoor zorgde dat ze wel even bezig was. Zodra ze het eerste ei gepeld had, sneed de Professor het in kleine stukjes om daarna toe te voegen aan het andere gebakken mengsel. Hij bakte het op een hoger vuur nog verder terwijl het meisje nieuwsgierig toe keek. Aryana was blij dat hij het een goed idee leek te vinden. Daarbij was ze zo zachtaardig dat ze het niet over haar hart zou kunnen verkrijgen anderen pijn te doen. Waarschijnlijk zouden de Professoren het niet verwachtten, des te beter de verrassing zou zijn. De donkerharige man pakte de pan van het vuur zodra het klaar was en stopte wat hete vulling in een van de bolletjes/ ”Je mag dit proberen maar pas wel op, de vulling is heet.” Legde hij haar uit waardoor ze het voorzichtig aanpakte en bekeek. Waarna ze de andere deegbollen ook indeukte met haar vingers en uiterst voorzichtig de vulling erin propte voordat ze het dicht vouwde. Het was inderdaad warm. ”Maar je houdt het toch wel geheim?” Glimlachte ze met een ietwat ondeugende glinstering in haar ogen. Het meisje voelde zich duidelijk op haar gemak rond de oudere Wizard. Iets dat hij wellicht niet verwacht had.
@Lev Nekrasov|| words: 313