Expecto Patronum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Where words fail, music speaks

Pagina 3 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden





Where words fail, music speaks - Pagina 3 Empty Re: Where words fail, music speaks

Bericht van Adrian Parker di apr 02 2019, 22:07

It matters not what someone is born, but what they grow to be


De jongen grinnikte mee met het meisje nadat hij zijn muzikale kunsten had laten horen. Hij schaamde er zich niet voor om zichzelf voor schut te zetten voor haar, hij wist dat het bij haar geen gevolgen zou hebben. Voor de klas of de school, dat ging hij niet zo snel doen. Rin stapte van hem weg naar een tweede piano. Vreemd genoeg had Adrian de tweede piano niet opgemerkt toen hij binnen was gestapt. De Slytherin volgde stilletjes, hij leunde tegen een bank rechts van haar en keek toe terwijl ze de toetsen zachtjes aanraakte. "Nu is het mijn beurt om te laten zien wat ik kan", zei ze met een kleine grijns. Die woorden zorgden voor een vreemd gevoel bij de jongen. Feit dat ze het zo zelfzeker zei in combinatie met die grijns was gewoon iets dat hij nog nooit had gezien bij haar.


Dat gevoel werd alleen maar sterker toen ze werkelijk begon te spelen. Haar vingers vlogen over de toetsen, haar ogen waren bijna gesloten en hij wist zeker dat ze volledig verzwolgen was in de muziek. Hij herkende die trance maar al te goed wanneer hij danste. Het stuk dat Rin speelde was niet lang maar genoeg om hem van zijn stuk te brengen. De Slythein wist niet wat te zeggen. Hij wreef met zijn hand zijn haren naar achteren, "Wauw", fluisterde hij en kwam dichter bij de Ravenclawer staan. Hij zag dat ze ietwat ongemakkelijk was door zijn blik, de jongen deed zijn best om niet naar haar maar naar de piano te kijken maar voelde hoe hij faalde. "Dat was geweldig", zei hij nog steeds zachtjes en ging naast haar op het bankje zitten en legde een hand op de toetsen. "Please zeg me dat je me eerst iets simpeler dan dit gaat leren", vervolgde hij met een schaapachtige grijns.


MONTY

Adrian Parker
Slytherin Student
Adrian Parker
icon + karakterkaart :
Where words fail, music speaks - Pagina 3 1-1

IC :
155

Posts :
170

Name :
Kellogs


Hogwarts ID
Year: Sixth year
Age: 17
Species: Wizard


Slytherin Student

Terug naar boven Ga naar beneden





Where words fail, music speaks - Pagina 3 Empty Re: Where words fail, music speaks

Bericht van Rin Kiritake wo apr 03 2019, 17:14

- rin kiritake -
Ze had niet verwacht dat hij haar kant op zou komen maar ze zou het er maar mee moeten doen. Soms kon ze zich echt in muziek verliezen, veel langer spelen dan dat eigenlijk de bedoeling was. Deze keer hield ze het juist kort. Niet alleen om die reden maar ook omdat ze niet te lang met alleen zichzelf bezig wilde zijn. Normaal gesproken wist ze wat ze kon verwachten als ze voor een enkel persoon speelde. Deze keer niet en dat maakte haar wat ongemakkelijk. "Wauw", reageerde Adrian op fluistertoon, terwijl hij zijn hand door zijn haren haalde en dichterbij stapte. Okay, lang genoeg aangekeken. Rin's ogen draaide terug richting de piano. "Dat was geweldig", vervolgde Adrian nog. "Dankje", mompelde ze enkel. Zoals verwacht, dit was heel anders dan voor iemand spelen om tips of een beoordeling te krijgen. Doordat haar blik op de zwart witte toetsen gericht was, schrok ze er lichtelijk van dat Adrian naast haar was komen zitten. "Please zeg me dat je me eerst iets simpeler dan dit gaat leren",vroeg Adrian haar met een schaapachtige glimlach. Haar schrik zakte gelukkig wat weg en een klein glimlachje verscheen op haar gezicht. "Nee, hier ben ik zelf ook weken mee bezig geweest hoor", zei ze voor ze de bladmuziek van de vleugel pakte. Ze klopte het pakket papier eerst even recht voor ze het op het houdertje zette. "Leg je handen eens op de piano op de manier waarop je zou spelen als je met al je vingers zou spelen?"
Rin Kiritake
Ravenclaw student
Rin Kiritake
icon + karakterkaart :
Where words fail, music speaks - Pagina 3 JogcKNQ

IC :
158

Posts :
176

Name :
Anouk


Hogwarts ID
Year: Sixth year
Age: 17 years old
Species: Wizard


Ravenclaw student

Terug naar boven Ga naar beneden





Where words fail, music speaks - Pagina 3 Empty Re: Where words fail, music speaks

Bericht van Adrian Parker wo apr 03 2019, 18:23

It matters not what someone is born, but what they grow to be

Hij had misschien niet zo mogen staren, ze was duidelijk niet op haar gemak maar het was sterker dan hijzelf. Adrian voelde zich zo ingenomen door haar talent, dit was niet iets dat je zomaar kon doen. Dit vroeg jaren ervaring en waarschijnlijk maanden oefening. Feit dat ze er zo ongemakkelijk bij zat terwijl hij haar complimenteerde, deed hem iets vermoeden. Terwijl ze hem bedankte vroeg hij, "Speel je niet vaak voor mensen?". Zijn woorden hadden eruit gelegen voor hij er erg in had. "Je speelt nochtans geweldig, ik vond het prachtig", zei hij iets zachter in de hoop om zijn vraag minder negatief te doen klinken.


De jongen merkte niet hoe Rin ietwat schrok toen hij plaats nam naast haar. Hij was nog net iets teveel bezig met het verwerken wat hij net gehoord had. Zijn blik was gericht op de piano. Het was een enorm ding dat een prachtig geluid kon produceren onder de juiste vingers. Ietwat schaapachtig vroeg hij of ze hem iets simpeler ging aanleren. Haar mondhoeken krulden gelukkig ietwat op, een teken dat ze terug iets meer op haar gemak was. Onbewust had hij ook gespannen gezeten. "Nee, hier ben ik zelf ook weken mee bezig geweest hoor", Adrian kon een verbaasde blik niet onderdrukken. "Weken? Je bedoelt geen maanden of een jaar? Je kon dit na weken?", ratelde hij en wreef weer door zijn haren en schudde zijn hoofd waarna hij terug naar de toetsen keek. Neen, hij zou geen weken maar jaren nodig hebben. Hij had gezien hoe vlot haar twee handen over de toetsen hadden gegleden en hij had gevoeld hoe zwaar een toets aanvoelde om die in te duwen.


Adrian voelde een lichte paniek en wat prestatieangst wanneer Rin echt overging om hem te leren piano spelen. De Slytherin wilde oprecht een muziekinstrument spelen maar voelde nu de onzekerheid opborrelen. Wat als hij het helemaal niet kon? Wat als de Ravenclaw hem beu raakte omdat hij traag leerde? Wat als... "Leg je handen eens op de piano op de manier waarop je zou spelen als je met al je vingers zou spelen?", vroeg ze en hij schrok ietwat uit zijn gedachtestroom. De jongen probeerde wat te ontspannen en strekte zijn armen zodanig hij met zijn vingers boven de toetsen hingen, zijn vingers spreidde hij ietwat. De jongen voelde algauw dat hij niet correct zat, de houding voelde extreem ongemakkelijk. Vragend keek hij opzij naar het meisje, wachtend op haar instructies.


MONTY

Adrian Parker
Slytherin Student
Adrian Parker
icon + karakterkaart :
Where words fail, music speaks - Pagina 3 1-1

IC :
155

Posts :
170

Name :
Kellogs


Hogwarts ID
Year: Sixth year
Age: 17
Species: Wizard


Slytherin Student

Terug naar boven Ga naar beneden





Where words fail, music speaks - Pagina 3 Empty Re: Where words fail, music speaks

Bericht van Rin Kiritake wo apr 03 2019, 21:08

- rin kiritake -
Adrian begon te spreken na haar bedankje, waardoor ze haar hoofd toch weer zijn kant op draaide. "Speel je niet vaak voor mensen?" En daar ging haar blik weer terug richting de piano. Was dat zo duidelijk geweest? Het was voor haar niet prettig er zo op gewezen te worden dat ze het zo duidelijk uitte. Toch kon ze het hem niet kwalijk nemen, hij zou het niet zeggen als het niet zo duidelijk was geweest. "Je speelt nochtans geweldig, ik vond het prachtig", vulde Adrian op een wat zachtere toon aan. Een zucht rolde over haar lippen waarna ze zacht een keer met haar hoofd schudde. "Ik speel nooit voor anderen buiten een beoordeling om", verklaarde ze terwijl ze zacht met haar vingertoppen over de toetsen van de piano wreef.

Inmiddels was Adrian naast haar komen zitten en had hij een vraag gesteld over de moeilijkheid van wat ze hem zou gaan leren. "Weken? Je bedoelt geen maanden of een jaar? Je kon dit na weken?", reageerde hij op haar antwoord. De verbazing was duidelijk aan hem te merken. Wat voor haar als niet meer dan normaal werd gezien, was voor een ander vrij onwerkelijk. "Ik heb er jaren over gedaan om het zo snel te kunnen leren, dat wel.", verklaarde ze schouderophalend. Iemand die nog niet lang speelde of niet vaak speelde zou er velen malen langer over doen om een stuk zoals het vorige te kunnen leren. Het was vele uren oefening, vele jaren lang, die haar instaat brachten om een stuk binnen enkele weken te kunnen spelen. Uiteindelijk begon ze maar met haar 'les' en dat begon bij de basis; de houding achter een piano. Ze vroeg hem goed te gaan zitten maar dat leek hem nog al tegen te vellen. Zacht schudde ze een keer met haar hoofd. "Je zit te dicht op de piano, hoe langer je bent hoe verder weg je zit. En nu staat het krukje op de afstand voor mijn lengte", zei ze zacht grinnikend. De blondine stond een beetje op en schoof haar kant van de brede kruk wat naar achter. Ongeveer op de afstand waar Adrian moest zitten.
Rin Kiritake
Ravenclaw student
Rin Kiritake
icon + karakterkaart :
Where words fail, music speaks - Pagina 3 JogcKNQ

IC :
158

Posts :
176

Name :
Anouk


Hogwarts ID
Year: Sixth year
Age: 17 years old
Species: Wizard


Ravenclaw student

Terug naar boven Ga naar beneden





Where words fail, music speaks - Pagina 3 Empty Re: Where words fail, music speaks

Bericht van Adrian Parker wo apr 03 2019, 22:02

It matters not what someone is born, but what they grow to be


Ietwat verlegen of ongemakkelijk wende Rin haar blik af en keek naar de piano. "Ik speel nooit voor anderen buiten een beoordeling om", zei ze zachtjes. Adrian deed nog een laatste keer zijn mond open voordat hij het onderwerp zou laten varen. "Dan voel ik me vereerd", zei hij eerlijk waarna hij zich klaarmaakte om les te krijgen. Gelukkig begon de Ravenclaw bij de basis want als hij meteen een volledig stuk zou moeten spelen dan was hij eraan voor de moeite. Al had ze het zelf wel gezegd dat ze eerst jaren had moeten oefenen voordat ze zoiets in slechts weken kon leren. Ze had dan waarschijnlijk ook geen hoge verwachtingen van hem, hopelijk. Hij zette zijn handen zoals hij dacht dat correct was al voelde het niet goed. Misschien was het ook ietwat door de stress, hij voelde hoe gespannen hij was. Vanuit zijn ooghoeken zag hoe ze haar hoofd schudde. "Je zit te dicht op de piano, hoe langer je bent hoe verder weg je zit. En nu staat het krukje op de afstand voor mijn lengte", legde ze uit en hij grijnsde terwijl hij haar het bankje achteruit schoof. "Zorg dat je zelf nog aan de piano kan", zei hij grappend, doelend op hun verschil in lengte. Adrian ging terug zitten, iets dichter bij zijn partner dan bedoeld, en plaatste zijn handen terug boven de pianotoetsen. "Beter?", vroeg hij en keek even naar Rin toen de deur onverwacht open ging en de muziekleerkracht naar binnen keek.


MONTY

Adrian Parker
Slytherin Student
Adrian Parker
icon + karakterkaart :
Where words fail, music speaks - Pagina 3 1-1

IC :
155

Posts :
170

Name :
Kellogs


Hogwarts ID
Year: Sixth year
Age: 17
Species: Wizard


Slytherin Student

Terug naar boven Ga naar beneden





Where words fail, music speaks - Pagina 3 Empty Re: Where words fail, music speaks

Bericht van Rin Kiritake vr apr 05 2019, 18:55

- rin kiritake -
"Dan voel ik me vereerd", had Adrian nog gezegd. Ze had simpelweg haar schouders lichtjes opgehaald en was begonnen met haar les. Het leek haar verstandig om bij het begin te beginnen en dat was in dit geval de houding. Noten lezen zou veel te lang duren dus dat zou ze overslaan. Het was duidelijk dat hij te dicht op de piano zat dus schoof ze het krukje wat naar achter. "Zorg dat je zelf nog aan de piano kan", reageerde hij grappend terwijl hij haar voorbeeld volgde. Rin rolde een keer met haar ogen en zwaaide met uitgestrekte armen richting de toetsen. Ze kon ze nog wel raken, niet in de goede houding, maar ze kon ze nog wel raken. Toen hij terug kwam zitten merkte ze toch wel dat hij iets dichterbij zat dan eerst. Het krukje was niet zo breed dus zo'n groot probleem was het niet. Het was altijd beter dan dat een van beide bijna van het krukje viel. "Beter?", vroeg Adrian nadat hij zijn houding wat had aangepast. Ze gaf een bevestigend knikje voor ze haar blik terug op de piano richtte. Kort dacht ze na over wat ze het beste zou kunnen doen. "Probeer eens met je rechter hand drie toetsen naast elkaar, één voor één in te drukken en dat te herhalen?" vroeg ze waarna ze met haar rechterhand een c-d-e-c-d-e deuntje herhaalde als voorbeeld. Zodra hij dat deed gaf ze een bevestigend knikje. "Dan nu met je linker hand, om en om, wel en niet, over zes toetsen. Zodat je er drie indrukt, dat dan elke tweede tel van de drie met je rechter hand." Na deze - misschien wat vage - uitleg speelde ze weer zelf kort wat ze bedoelde om het te laten zien. Het was belangrijk dat je met je beide handen een ander ritme aan kon houden.
Rin Kiritake
Ravenclaw student
Rin Kiritake
icon + karakterkaart :
Where words fail, music speaks - Pagina 3 JogcKNQ

IC :
158

Posts :
176

Name :
Anouk


Hogwarts ID
Year: Sixth year
Age: 17 years old
Species: Wizard


Ravenclaw student

Terug naar boven Ga naar beneden





Where words fail, music speaks - Pagina 3 Empty Re: Where words fail, music speaks

Bericht van Adrian Parker zo apr 07 2019, 20:50

It matters not what someone is born,    but what they grow to be


Hij probeerde niet te lachen maar een kleine proest ontsnapte zijn lippen. De jongen keek serieus naar de toetsen in de hoop dat ze het niet gemerkt had. Feit dat ze zo met haar armen naar voren moest strekken en met moeite aan de toetsen kon bevestigde nogmaals hoe klein ze was. De professor was net zo snel weggegaan als hij was gekomen. Waarschijnlijk even controleren of ze het lokaal niet hadden opgeblazen vermoedde hij. Wanneer hij vroeg of hij nu correct zat kreeg hij een knik ter bevestiging. Adrian grijnsde wat en wachtte zijn volgende instructies af. De jongen luisterde aandachtig en deed wat ze vroeg. Afwisselend met zijn rechter vingers duwde hij de drie toetsen naast elkaar in. Ene keer wat sneller dan de andere keer, beetje wennen aan de weerstand van de pianotoetsen. Dat was simpel, had hij willen zeggen maar toen kwam haar volgende instructie.


"Dan nu met je linker hand, om en om, wel en niet, over zes toetsen. Zodat je er drie indrukt, dat dan elke tweede tel van de drie met je rechter hand.", de Slytherin had echt zijn best gedaan om te luisteren en na twee tellen roerloos te staren schudde zijn hoofd. "Ik begrijp het niet...", zei hij en keek toe hoe Rin het deuntje voorspeelde. De jongen schoof iets dichter om te kijken. "Kun je het nogmaals voor doen?", zei hij terwijl hij aandachtig keek. Hij knikte en keek van haar handen en plaatste zelf zijn vingers boven de juiste toetsen. Eerst deed hij het eerste deuntje met zijn rechterhand. Daarna probeerde hij met zijn linkerhand de zes toetsen zoals ze had gezegd en getoond. Pas wanneer hij dat kon probeerde hij de combinatie maar dat ging een heel stuk minder. "Godver~", begon hij te vloeken en leunde even naar achteren en schudde zijn handen die begonnen te verkrampen van de inspanning en stress. Na een zucht deed hij nog een poging. Na enkele keren lukte het hem min of meer maar dan een stuk trager dan Rin. "Dit is nog zo simpel niet", gaf hij met tegenzin toe.


MONTY
Adrian Parker
Slytherin Student
Adrian Parker
icon + karakterkaart :
Where words fail, music speaks - Pagina 3 1-1

IC :
155

Posts :
170

Name :
Kellogs


Hogwarts ID
Year: Sixth year
Age: 17
Species: Wizard


Slytherin Student

Terug naar boven Ga naar beneden





Where words fail, music speaks - Pagina 3 Empty Re: Where words fail, music speaks

Bericht van Rin Kiritake ma apr 08 2019, 17:49

- rin kiritake -
Het eerste stuk ging op zich wel prima. Daar kon uiteindelijk niet veel mee mis gaan. Het tweede deel leek echter wat meer tegen te vallen. "Ik begrijp het niet...", zei Adrian, waardoor ze een voorbeeldje spelen. Dit soort dingen kon je ook niet echt met woorden uitleggen. Nee, dit moest je laten zien, laten horen. "Kun je het nogmaals voor doen?", vroeg Adrian terwijl hij wat dichterbij ging zitten. Rin gaf een kort knikje en speelde het voorbeeld nog een keer. Adrian begon bij enkel de melodie, dat was op zich best verstandig, als die er goed in zat, gingen de akkoorden ook beter. Zodra hij de akkoorden echter probeerde klonk er al snel gescheld. "Godver~", zei hij, waarna hij even wat achterover leunde. Rin grinnikte zachtjes terwijl ze keek hij zijn handen uitschudde. Het duurde nog een tijdje voor hij het ritme een beetje door begon te krijgen. "Dit is nog zo simpel niet", zei Adrian. "Zo voelde ik me dus ook over dat schaatsen. Het verschil is dat je hierbij niet letterlijk kan vallen", zei ze grinnikend. Met haar vingertoppen speelde ze een kort deuntje, voor ze haar blik weer op Adrian richtte. "Probeer je handen wat meer te ontspannen en meer met je armen en polsen te spelen dan alleen je handen." Het was vrij duidelijk geweest dat hij last kreeg van zijn handen. Het was een vrij typisch iets voor iemand die niet gewend was aan het bespelen van een piano.
Rin Kiritake
Ravenclaw student
Rin Kiritake
icon + karakterkaart :
Where words fail, music speaks - Pagina 3 JogcKNQ

IC :
158

Posts :
176

Name :
Anouk


Hogwarts ID
Year: Sixth year
Age: 17 years old
Species: Wizard


Ravenclaw student

Terug naar boven Ga naar beneden





Where words fail, music speaks - Pagina 3 Empty Re: Where words fail, music speaks

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen
» Music is the cure to a troubled mind [Ezekyel]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum