Expecto Patronum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Where words fail, music speaks

Pagina 5 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden





Where words fail, music speaks - Pagina 5 Empty Re: Where words fail, music speaks

Bericht van Adrian Parker zo apr 14 2019, 19:03

It matters not what someone is born, but what they grow to be


Hij wist dat hij onnozel aan het glimlachen was, als een klein kind die een compliment had gekregen over zijn tekening. Adrian was echter niet de enige die zat te glimlachen. Feit dat ze hadden ontdekt dat ze Japans konden praten tegen elkaar was een aangename verrassing. De jongen had nog toegevoegd dat ze niet alles van hem kende, iets dat ze blijkbaar goed vond. Hij knikte, volledig akkoord. Ooit op een dag zou ze wel te weten komen waarom hij meerdere talen kende. Het had geen haast, zij hadden geen haast. "Als je zo veel tijd aan piano hebt besteed als ik, kan iedereen dat. Wat knap is zijn de mensen die het kunnen als ze het liedje maar één of een paar keer hebben gehoord.", Adrian schudde nogmaals met zijn hoofd en facepalmed zichzelf. "Rin, anata wa zetsubō-tekidesu...", mompelde hij en grinnikte zacht.


De Slytherin probeerde casual te blijven door te praten met haar. Al kon hij iedere beweging dat haar vingers over zijn hand deden niet negeren. Hoe ze de gespannen spieren in zijn hand los werkte. Ondanks de nodige druk die ze zette voelde het als een zacht gebaar. Het voelde best wel prettig. Adrian maakte een hum geluid toen ze zei dat een instructeur haar les had gegeven. "Mijn familie heeft het goed dus hadden ze het geld voor een instructeur voor piano en viool die ook op een conservatorium les gaf", zei ze opvallend zachter dan daarvoor. Hij keek van hun handen naar het meisje maar haar blik was naar beneden gericht. Schaamde ze zich misschien voor haar ouders rijkdom? "Dat is best wel cool van je ouders, dat ze zoiets voor je deden. Verklaard ook waarom je zo'n hoog niveau kan halen", zei hij goed bedoeld. "En wie heeft je zo goed leren masseren?", het had grappend moeten klinken maar zijn stem had zacht geklonken. Feit dat hij haar met een kleine glimlach aankeek maakte het er niet beter op. Het bleef even stil en iets te laat besefte hij dit en trok zijn hand weg en wreef door zijn haren. "Deze is nu wel los", ietwat weifelend bood hij zijn linkerhand aan. Hij had algauw spijt van wat hij had gezegd en gedaan om verschillende redenen. "Euhm, je zei dat je muziek speelt en kunt zingen, kun je ook dansen?", vroeg hij in de hoop om een casual gesprek te hebben.


*あなたは絶望的です You're hopeless



MONTY

Adrian Parker
Slytherin Student
Adrian Parker
icon + karakterkaart :
Where words fail, music speaks - Pagina 5 1-1

IC :
155

Posts :
170

Name :
Kellogs


Hogwarts ID
Year: Sixth year
Age: 17
Species: Wizard


Slytherin Student

Terug naar boven Ga naar beneden





Where words fail, music speaks - Pagina 5 Empty Re: Where words fail, music speaks

Bericht van Rin Kiritake zo apr 14 2019, 19:50

- rin kiritake -
"Rin, anata wa zetsubō-tekidesu...", mompelde Adrian nadat hij zijn hoofd had geschud en zichzelf had gefacepalmd. Rin grinnikte zacht mee om zijn opmerking. Ze zou dat niet ontkennen. "Dat is best wel cool van je ouders, dat ze zoiets voor je deden. Verklaard ook waarom je zo'n hoog niveau kan halen", zei Adrian. Hij leek te denken dat haar toon zachter was geworden en haar blik was afgewend daardoor. Dat vond ze op zich wel prima. Ze was er van bewust dat ze zulke dingen deed maar dat zat zo diep in haar dat ze het zichzelf niet zomaar afgeleerd kreeg. "En wie heeft je zo goed leren masseren?", voegde hij op een zachte toon toe. Voor een moment stopte ze met het masseren van zijn hand. Volledig overrompeld door zijn opmerking. Zodra ze dit besefte ging ze op een geautomatiseerde manier verder. "Ik doe enkel wat mijn moeder deed als ik last had van m'n handen", sprak ze enkel, op de zelfde zachte toon als daarnet. Het liefste zou ze nu even in het niets oplossen. Ze keek al weg, wat kon ze nu nog meer doen? Veranderen in een solid bolletje bestaand uit Rin? Als het kon zou ze het doen. Rin schrok er ietwat van toen Adrian plotseling zijn hand weg trok na een moment van stilte. Haar blik volgde toch zijn hand die vervolgens door zijn haren gehaald werd. De ongemakkelijkheid was duidelijk te merken terwijl hij zijn andere hand aanbood. Hij twijfelde maar zij ook. Het liefst zou ze het uit ongemakkelijkheid niet doen. Maar daar was ze te koppig voor. Als ze zijn rechter hand wel zou doen maar zijn linker hand niet, was daar ook iets uit te halen. De koppigheid won het, waardoor ze zijn hand aanpakte en opnieuw begon met de massage. "Euhm, je zei dat je muziek speelt en kunt zingen, kun je ook dansen?", vroeg hij. Haar blik was inmiddels weer op hun handen gericht en daar bleef deze ook toen ze haar hoofd schudde. "Absoluut niet, daar heb ik de motorische vaardigheid niet voor", zei ze waarna ze kort haar blik op de piano naast hun richtte. "Ik heb wat lessen ballroom gehad maar daar kwam helemaal niets van uiteindelijk." Rin richtte haar blik weer terug op hun handen om zich fatsoenlijk te kunnen focussen op de massage. "Jij wel?"
Rin Kiritake
Ravenclaw student
Rin Kiritake
icon + karakterkaart :
Where words fail, music speaks - Pagina 5 JogcKNQ

IC :
158

Posts :
176

Name :
Anouk


Hogwarts ID
Year: Sixth year
Age: 17 years old
Species: Wizard


Ravenclaw student

Terug naar boven Ga naar beneden





Where words fail, music speaks - Pagina 5 Empty Re: Where words fail, music speaks

Bericht van Adrian Parker zo apr 14 2019, 21:47

It matters not what someone is born,    but what they grow to be


Haar korte aarzeling was hem bijna niet opgevallen. Bijna. "Ik doe enkel wat mijn moeder deed als ik last had van m'n handen", Adrian besloot om te zwijgen en enkel te knikken. Hij had willen antwoorden of haar moeder het ook zo goed kon maar wist dat hij de situatie alleen maar erger zou maken. De jongen zou zich anders geen zorgen maken over hoe iemand over hem dacht. Hij gooide wel vaker met zo'n gevatte opmerkingen en wat kon het hem schelen als iemand zich er ongemakkelijk zou bij voelen? Hij trok zijn hand weg, mede om zijn gedachtegang te kunnen onderbreken. Het werd gevaarlijk als je te veel nadacht over zo'n dingen.


Tot zijn verbazing masseerde ze ook zijn linkerhand. Hij voelde hoe zijn mondhoeken onbewust omhoog krulden en iets van een spanning verliet zijn schouders. Om toch de sfeer wat luchtiger te maken veranderde hij maar van onderwerp. Rin bleef naar hun handen kijken terwijl hij haar blik bleef zoeken. Ze antwoordde zachtjes op zijn vraag. Great job Parker, dacht hij en fronste zijn wenkbrauwen. Hij zag hoe haar blik even opzij ging voordat ze zich terug op hun handen richtte. Adrian voelde zich ongemakkelijk nu ze zijn blik zo bewust vermeed. Hij was verdwaasd aan het staren dat hij bijna haar vraag niet had gehoord. "Ik kan een beetje dansen", zei hij kort en wat afwezig, zijn blik nu ook op hun handen gericht. Hij draaide zijn linkerhand in de hare om zodat hij kort één vast had en gaf er een kneepje in. "Dankje, ik denk dat ik nu wel even verder kan", hij keek nog steeds naar hun handen doch speelde er een vriendelijk glimlach rond zijn lippen. Hij durfde pas op te kijken toen hij zijn hand terug nam en zich omdraaide naar de piano. Wat afwezig speelde hij het deuntje die ze hem net had geleerd al maakte hij de eerste vijf pogingen nog fouten. Wanneer zijn zesde en zevende pogingen foutloos verliepen gleed hij nogmaals met zijn vingers over alle toetsen en keek om naar Rin, in de hoop de sfeer wat ontspannender te maken. "Tsugi no suteppu sensei".


*Next step teacher




MONTY
Adrian Parker
Slytherin Student
Adrian Parker
icon + karakterkaart :
Where words fail, music speaks - Pagina 5 1-1

IC :
155

Posts :
170

Name :
Kellogs


Hogwarts ID
Year: Sixth year
Age: 17
Species: Wizard


Slytherin Student

Terug naar boven Ga naar beneden





Where words fail, music speaks - Pagina 5 Empty Re: Where words fail, music speaks

Bericht van Rin Kiritake zo apr 14 2019, 22:36

- rin kiritake -
De hele timing waarmee en manier waarop hij zijn woorden sprak, voelde wat afwezig aan. "Ik kan een beetje dansen." Terwijl ze knikte draaide Adrian plotseling zijn hand om in de hare en gaf er zachtjes een kneepje in. "Dankje, ik denk dat ik nu wel even verder kan", sprak Adrian. Zo'n zacht gebaar voelde toch wat vreemd van binnen. Het was iets wat ze niet gewend was op zo'n manier. Ze bleef nog even zitten hoe ze zat voor enkele momenten terwijl Adrian inmiddels bezig was met de piano. Op een gegeven moment draaide ze zich toch weer volledig terug naar de toetsen. Zodra het hem twee keer achter elkaar lukte keek hij haar kant weer op. "Tsugi no suteppu sensei". Rin gaf een knikje en speelde het stuk nogmaals zelf, inclusief akkoorden. Vervolgens draaide ze zich naar Adrian. "Probeer het eens langzaam mee te spelen", stelde ze voor waarna ze het stuk op een langzaam tempo begon te spelen. Zo kon Adrian goed zien welke toetsen ze indrukte voor de akkoorden en kon hij misschien een gevoel krijgen voor het geheel.
Rin Kiritake
Ravenclaw student
Rin Kiritake
icon + karakterkaart :
Where words fail, music speaks - Pagina 5 JogcKNQ

IC :
158

Posts :
176

Name :
Anouk


Hogwarts ID
Year: Sixth year
Age: 17 years old
Species: Wizard


Ravenclaw student

Terug naar boven Ga naar beneden





Where words fail, music speaks - Pagina 5 Empty Re: Where words fail, music speaks

Bericht van Adrian Parker ma apr 15 2019, 19:15

It matters not what someone is born, but what they grow to be


De situatie zorgde ervoor dat hij er niet helemaal met zijn gedachten erbij zat. Daarbij kwam ook nog eens dat hij slecht geslapen had. Zijn opzet was echter gelukt, althans voor even. De pianolessen hadden zijn gedachten verzet, Rin had een kalmerend effect en de piano vergde veel van zijn concentratie. Maar na de handmassage was hij de draad kwijtgeraakt en waren zijn gedachten beginnen afdwalen naar de afgelopen week en de handmassages zelf. Adrian wist dat hij veel fouten speelde op dat moment maar hij moest even zijn gedachten de vrije loop laten gaan vooraleer hij zich terug kon concentreren op de piano.


Wanneer het deuntje hem lukte vroeg hij naar de volgende stap. De Ravenclaw knikte waarna ze haar armen strekte om het vervolg te spelen. De jongen keek aandachtig toe, blij om te zien dat hij toch al de melodie herkende in de toetsen die ze aanspeelde. "Probeer het eens langzaam mee te spelen", hij knikte enkel ter bevestiging waarna hij zijn handen boven de toetsen plaatste. Rin speelde de akkoorden en hij probeerde te volgen. Algauw merkte hij dat dit niet verliep zoals hij wilde. De jongen schoof dichterbij en schoof daardoor ook een rij op de piano. "Ik kon niet volgen", verklaarde hij zonder zich te schamen voor de plaats die hij innam zowel op het bankje als op de piano. Ze had zijn handen gemasseerd, nu moest er al heel wat gebeuren om zijn persoonlijke grens te verleggen. Althans, voor hem toch, Rin was waarschijnlijk een ander verhaal maar dat had de Slytherin niet door.


"Misschien had je geen goeie partner", zei hij tussen het spelen door en maakte al snel terug fouten. "Ik bedoel voor je ballroom dansen.", voegde hij eraan toe ter verklaring. "Zo'n tenger meisje als jij zijn juist goeie partners om mee te dansen. Een goeie man leidt in de dans en zorgt ervoor dat de vrouw er goed en elegant uitkomt", verklaarde hij met de nodige fouten tijdens het piano spelen. "Niet dat de vrouw geen invloed heeft maar voor de basis althans is een goede leidende partner nodig", zei hij zachtjes knikkend denkend aan dansen en keek even opzij naar het meisje terwijl hij blindelings probeerde piano te spelen. Tot zijn verbazing maakte hij geen fouten tot hij terug naar de toetsen wilde kijken. Zachtjes vloekte hij en wilde de melodie herstarten.


MONTY

Adrian Parker
Slytherin Student
Adrian Parker
icon + karakterkaart :
Where words fail, music speaks - Pagina 5 1-1

IC :
155

Posts :
170

Name :
Kellogs


Hogwarts ID
Year: Sixth year
Age: 17
Species: Wizard


Slytherin Student

Terug naar boven Ga naar beneden





Where words fail, music speaks - Pagina 5 Empty Re: Where words fail, music speaks

Bericht van Rin Kiritake ma apr 15 2019, 21:58

- rin kiritake -
Rin haperde in haar langzame spel. Ze had het niet bepaald verwacht dat Adrian plotseling praktisch tegen haar aan zou komen te zitten. "Ik kon niet volgen", verklaarde hij, waardoor ze door ging met haar spel. Ze probeerde haar aandacht bij de piano te houden maar zelfs dat begon wat lastig voor haar te worden zo. Ze was het alles behalve gewend dat mensen zo dicht bij haar zaten. Normaal hield ze haar afstand wel. Nu had hij echter een reden en ze beschouwde hem als een vriend. Het kon niet echt kwaad, behalve dat het was aan haar concentratie at. "Misschien had je geen goeie partner", zei Adrian tijdens het spelen. Het was typisch dat het aantal fouten toenam elke keer als hij sprak. "Ik bedoel voor je ballroom dansen.", verklaarde hij zijn vorige uitspraak. "Zo'n tenger meisje als jij zijn juist goeie partners om mee te dansen. Een goeie man leidt in de dans en zorgt ervoor dat de vrouw er goed en elegant uitkomt." Ze was er niet echt een fan van om een 'tenger meisje' genoemd te worden. Ze wist prima dat het wel een feit was maar dan hoefde ze er nog niet aan herinnerd te worden. Niet dat de vrouw geen invloed heeft maar voor de basis althans is een goede leidende partner nodig", vervolgde Adrian. De fouten in zijn spelen hielden aan elke keer dat hij sprak. Rin besloot het deuntje af te spelen voor ze reageerde. "Dat zou ik dan nog eens moeten zien. Ik ben wel echt zo soepel als een hark en talent heb ik er zeker niet voor." Haar ogen bleven op de piano en voor zich gericht. Oogcontact maken als ze zo dicht bij zaten leek haar wat... intens.
Rin Kiritake
Ravenclaw student
Rin Kiritake
icon + karakterkaart :
Where words fail, music speaks - Pagina 5 JogcKNQ

IC :
158

Posts :
176

Name :
Anouk


Hogwarts ID
Year: Sixth year
Age: 17 years old
Species: Wizard


Ravenclaw student

Terug naar boven Ga naar beneden





Where words fail, music speaks - Pagina 5 Empty Re: Where words fail, music speaks

Bericht van Adrian Parker di apr 16 2019, 19:56

It matters not what someone is born,    but what they grow to be

Ondanks zijn sterke sociale vaardigheden kon hij oh zo blind zijn voor het non-verbale. Ongegeneerd zat hij tegen Rin aan, nooit denkend aan de intensiteit die hij misschien uitstraalde. Adrian merkte tijdens het spelen dat hij steeds meer fouten begon te maken, zelfs wanneer hij zich concentreerde en zweeg. Het niveau lag net iets hoger en misschien net iets te hoog voor hem op dat moment. Hij voelde hoe frustraties begonnen op te borrelen in zijn binnenste. Een rationele stem zei hem dat dit slechts zijn eerste les was. Een andere stem zei echter dat hij maar beter zijn best deed mocht hij nog lessen willen krijgen. En dat wilde hij maar al te graag.


Om de sfeer wat gezapig te houden vroeg hij of ze kon dansen. Hij leerde algauw dat het meisje de neiging had om zich te onderschatten. Al had ze tijdens het schaatsen getoond dat ze soms de waarheid vertelde. Adrian zou haar geen ramp noemen maar een natuurtalent was ze zeer zeker ook niet. Maar op een effen grond als deze kon iedereen bewegen. Hij kon iedereen doen dansen, inclusief zijn nichtje. Geloof me, zijn nichtje had geen greintje talent of gevoel voor ritme maar dansen kon ze in zijn armen. "Dat zou ik dan nog eens moeten zien. Ik ben wel echt zo soepel als een hark en talent heb ik er zeker niet voor.", zei ze nadat ze de melodie had uitgespeeld. Adrian volgde haar voorbeeld, met de nodige fouten, vooraleer hij een antwoord gaf. "Dan laat ik het je zien", en stond met die woorden op en liep richting de muziekinstallatie in het lokaal.


De Slytherin wist niet wat hij juist wilde. Zijn punt bewijzen dat hij met iedereen kon dansen? Of bewijzen dat zij juist meer kon dan ze soms dacht? Hij hield zich voor dat het beide was terwijl hij tussen de platen zocht. Zijn ogen vielen op een Latijns Amerikaanse plaat en een grijns verscheen rond zijn lippen. Hij legde de plaat op en zette de muziek zachtjes voordat hij zich terug omdraaide naar de Ravenclaw. "Laten we even pauzeren, ik beloof dat ik daarna mijn volledige ziel in al je lessen zal steken", ze hoefde niet te weten dat dat een leugen was. Hij was van de eerste seconde alles aan het geven, daarvoor had hij geen extra motivatie nodig. Hij stak zijn hand uit toen hij voor haar stond. "Shinpaishinaide, sore wa watashi dakedesu", zei hij tenslotte zachtjes.


*Don't worry, it's just me


MONTY
Adrian Parker
Slytherin Student
Adrian Parker
icon + karakterkaart :
Where words fail, music speaks - Pagina 5 1-1

IC :
155

Posts :
170

Name :
Kellogs


Hogwarts ID
Year: Sixth year
Age: 17
Species: Wizard


Slytherin Student

Terug naar boven Ga naar beneden





Where words fail, music speaks - Pagina 5 Empty Re: Where words fail, music speaks

Bericht van Rin Kiritake di apr 16 2019, 23:00

- rin kiritake -
Zodra Adrian de laatste noten had gespeeld reageerde hij. "Dan laat ik het je zien", zei hij, waarna hij opstond. Met een opgetrokken wenkbrauw keek ze hem na terwijl hij door het lokaal liep. Pas zodra hij tussen de platen begon te bladeren, stond ze op en liep ze zijn kant op. Langs zijn schouder keek ze mee naar de platen waar hij naar keek. Ze kreeg zo'n vaag vermoeden wat hij van plan was. Hij haalde er een tevoorschijn en legde deze op de platenmachine. Ze had niet kunnen zien welke het was, tot er Latijns Amerikaanse muziek door de ruimte klonk. "Laten we even pauzeren, ik beloof dat ik daarna mijn volledige ziel in al je lessen zal steken", verklaarde Adrian. De vermoeden die ze had gehad werden bevestigd. Precies wat ze liever niet deed. Ze was absoluut vreselijk slecht in dansen. Ze had zich al genoeg voor schud gezet tijdens het schaatsen. Moest ze dat nou echt nog een keer gaan doen? Wat ongemakkelijk keek ze om zich heen, ook even naar de deur van het lokaal. Was er niemand die de muziek had gehoord komen kijken. Adrian kwam inmiddels naar haar toe gelopen en stak een hand naar haar uit. "Shinpaishinaide, sore wa watashi dakedesu", zei hij zacht. Een zachte zucht rolde over haar lippen waarna ze duidelijk aarzelend zijn hand aanpakte. "Shazai suru tsumori wa nai. Watashi ga anata no tsumasaki o fumunaraba", mompelde ze terwijl haar ogen zochten naar een plek om heen te kijken. Voornamelijk richting de grond en de zijkant.

謝罪するつもりはない。私があなたのつま先を踏むならば。
I am not going to apologise. If I step on your toes.
Rin Kiritake
Ravenclaw student
Rin Kiritake
icon + karakterkaart :
Where words fail, music speaks - Pagina 5 JogcKNQ

IC :
158

Posts :
176

Name :
Anouk


Hogwarts ID
Year: Sixth year
Age: 17 years old
Species: Wizard


Ravenclaw student

Terug naar boven Ga naar beneden





Where words fail, music speaks - Pagina 5 Empty Re: Where words fail, music speaks

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen
» Music is the cure to a troubled mind [Ezekyel]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum